През 2020 г. Илон Мъск изненада всички, като обяви, че Tesla Roadster (на първата снимка) ще бъде оборудван с ракети със сгъстен въздух отзад. Идеята явно е била обсъждана в американския производител на електромобили, защото той е регистрирал собствен патент за тази технология. И явно не е бил единственият.
Ferrari също разработва подобен механизъм за своите електрически превозни средства. Италианците са патентовали технологията още през 2019 г., като в документа се описва система, колкото сложна, толкова и наистина ефективна за подобряване на ускорението (и не само) на автомобила.
На практика колата ще бъде оборудвана с няколко ракети със сгъстен въздух. Всички те са разположени под каросерията и имат пет дюзи с различни размери. Тези ракети, регулируеми в различни посоки, биха могли да изхвърлят сгъстен въздух при много високо налягане за няколко секунди (в патента се посочват стойности между 700 и 900 бара) и по този начин да върнат допълнителен въртящ момент от 5000 Нм.
Въздухът ще се събира в специален резервоар и целият механизъм ще се задвижва от електрически двигатели, като ще се управляват от команда в пилотската кабина. Като алтернатива патентът говори за външна система за зареждане с гориво, която обаче би ограничила общата ефективност.
Инженерите на Ferrari изчисляват, че цялата система ще добави само 40-45 кг към теглото на колата и че ползите няма да бъдат само тези от по-голямо ускорение или спиране. Сред очакваните предимства са също по-ниско аеродинамично съпротивление и създаване на „ефект на Вентури”, като този, който се среща при състезателни автомобили, оборудвани със заден вентилатор (например Gordon Murray T.50 или Brabham Formula 1, използван през 1978 г.).
Трябва да се отбележи, че самата регистрация на патента не означава, че Ferrari ще включи това решение в следващите си автомобили. Възможно е италианците да заложат и на нещо различно по пътя към електрификация.