fallback

Забавление със стил: Тестваме новия Range Rover Sport

Луксозният SUV не се страхува да излезе извън пътя и да се изцапа

Първото поколение на Range Rover Sport се появи преди 18 години, като задачата му беше да изиграе ролята на връзка между моделите на Land Rover – най-вече Discovery, и флагмана на марката Range Rover. Той приличаше на някакъв вид компромис, тъй като едновременно беше луксозен и атрактивен, но в същото време оставаше някак си в сянката на големия си брат. Оказа се обаче, че британците са си направили отлично сметка и пазарът ще търси именно SUV със спортен характер и офроуд-способности, което бързо превърна модела в хит.

Новото поколение на автомобила се появи преди година, като благодарение на славата на предшественика си веднага предизвика огромен интерес. Само преди дни британският производител се похвали, че има над 200 000 поръчки за свои модели, като съществена част от тях се падат именно на новия Range Rover Sport. Вярно е, че заради кризата с електронните компоненти производството се забавя, но се очаква в съвсем скоро време и този проблем да бъде разрешен.

Първото, което трябва да се отбележи е, че луксозният SUV е пораснал на размери спрямо предшественика си, като увеличението на дължината е с цели 67 мм – до 4946 мм. Разстоянието между двете оси също е по-голямо - 2997 мм, а това се отразява най-вече на пространството в салона, който освен това е по-луксозен и по-технологичен. Дизайнът също е „пипнат“, като са залага на подобрена аеродинамика - дръжките на вратите, например, вече са скрити и се появяват само при отключване на автомобила.

Атрактивният външен вид е съчетан с някои промени под капака. Range Rover Sport получава дизелови мотори с обем 3,0 литра, развиващи 249 и 350 к.с., бензинов 4,4-литров V8 с 530 к.с. както и два PHEV (зареждащи се хибриди) - P440e и 510е, при които числата в названието посочват конските сили на задвижващите системи. Капацитетът на батерията е 32,8 кВт/ч, което би трябвало да стигне за пробег само на ток от около 100 км, но в реални условия това е невъзможно.

Нашето пътуване стартира с по-мощния дизел, който доказва, че за големи SUV тези двигатели си остават един от най-удачните варианти. Комфортът за всички в колата е ниво, а високият въртящ момент – 700 Нм, е достатъчен, когато трябва да изпреварите някой на пътя. Двигателят разчита на мека хибридна система с 48-волтов стартер-генератор, който помага при потегляне и намалява разхода на гориво. Последният, впрочем, ни изненадва приятно – около 9,0 л/100 км.

Прави впечатление и доброто обезшумяване на салона, като за това помага и нова система за активно потискане на външните звуци. Тя работа с помощта на сензорите на всяко колело. Те следят вибрациите и изчисляват обратните звукови вълни, предавани от високоговорители, вградени в подлглавниците. Тяхната задача е премахнат всички шумове и съответно да направят пътуването още по-приятно.

След около 100 км по магистрала и междуградски път най-после се оказваме на място, където Range Rover Sport трябва да покаже, че с право носи името на британската марка. Силният дъжд допълнително усложнява обстановката навън, но това не се отразя по никакъв начин на представянето на луксозния SUV (друг е въпросът дали някой би вкарал в подобни условия кола, струваща сериозна сума пари и натъпкана с всякаква електроника).

Нашият автомобил се справя с всички предложени му предизвикателства, като за това помагат и различните режими на движение. Благодарение на тях водачът може да избира оптималните настройки на двигателя, скоростната кутия и окачването, като те са подпомагани и от различни асистенти. Сред тях, например, е система за спускане под сериозен наклон, която значително улеснява движението надолу. Офроуд-приключението ни завършва успешно и макар и сериозно поизцапан, всъдеходът продължава по пътя си.

А той е с редица завои, където Range Rover Sport разкрива още от потенциала си. Типичното за SUV-моделите накланяне почти липсва, което дава допълнителна увереност на човека зад волана. Важна роля за това играе и много прецизното активно окачване със завиващи задни колела, които са част от стандартното оборудване на модела. Добри думи заслужава и 8-степенната автоматична скоростна кутия ZF, при която, за разлика от някои по-стари модели на британската марка, е премахната много дразнещото „замисляне“. Сега тя реагира мигновено при смяна на предавките.

От друга страна обаче това липсва, поне на дизеловите варианти, е посочено в името на модела – Sport. Бензиновите версии, особено тази с големи 4,4-литров V8, са точно това, което се очаква от тях – бързина, динамика и директно управление, но при дизела всичко това остават на по-заден план. Имате един голям голям и луксозен SUV, оборудван с всевъзможни електронни системи и асистенти на водача. С тях можете да пресечете тежки терени, като контролирате височина на окачването и прехвърлянето на тягата към всяка ос, но някак си липсва именно тази спортна натура, която очаквате.

Не че това е много лошо, разбира се. В крайна сметка живеем в свят, в който автомобилите стават все по-технологични и се приближават до компютрите, като се отдалечават от това, с което бяхме свикнали през годините. Новият Range Rover Sport е поредното потвърждение, като салонът му е натъпкан с всевъзможни екстри – като се започне от масаж и отопление на седалките, в това число и тези на втория ред, премине се през звузоновия климатик и се стигне до супермодерната аудиосистема Meridian.

За щастие, създателите на автомобила все пак за заложили и на нещо традиционно, като в случая това е графиката на приборния панел. Тук-там в салона се срещата и физически превключватели и бутони, но като цяло всичко е ултрамодерно и високотехнологично. Което води и до увеличена цена в сравнение с предишното поколение на модела. Тя стартира от 175 000 лева, но всички екстри и допълнително оборудване се заплащат, при това сериозно.

Така сумата набъбва, особено ако сте почитатели на по-мощните двигатели. Версията с 4,4-литровия V8 в най-високия си вариант на оборудване - Autobiography, започва от 100 000 бона над базовия вариант. И при добро желание, което при желаещите да притежават този модел, не липсва, цената надхвърля 300 000 лева. Както става дума обаче, интересът към автомобила е доста сериозен, така че цената му не е никакъв проблем.

Всъщност, Range Rover Sport е всичко, което очаквате, че трябва да бъде подобен автомобил – атрактивен на вид, с мощни двигатели и луксозно оборудване, комбинирани с високи технологии, системи за безопасност и асистенти на водача. Вероятно, това е и един от последните модели, които излизат на пазара с традиционни двигатели, макар и с хибридна помощ. Той ще ви закара на места, достъпни за малцина и ще ви накара да забравите накъде върви автомобилната индустрия.

В същото време обаче догодина ще излезе излезе и изцяло електрически Range Rover Sport, което звучи доста интригуващо. Особено, ако човек смята наистина да се позабавлява извън пътя...

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    На всеки 30000 км нов двигател
  • #5
    Някой ( преди 1 година )
    Здравейте от Испания. Шефът ми имаше такъв или подобен. Нов, естествено. Прекарваше повече време в сервиза още първата година. Даваха му някакъв Нисан докато го ремонтират. На втората година му омръзна, махна го и си купи Туарег.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    китайска рикша е прослувутия рендж роувър
  • #3
    Ra ( преди 1 година )
    Range Rover не е за хора возещи се на Golf с газова уредба и opel Astra!!Въпрос на лукс престиж комфорт! ИМЕРАТОРА ВЕЧЕ Е ТУК ,Range Rover номер1 Чакам коментари от зависниците!
  • #2
    До долния ( преди 1 година )
    Твоето мнение на колко притежавани от теб Ленд ровера се базира или просто приказки от омраза.Ей така са ставали Световните войни преди
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    С Range Rover най-бързо ще стигнете до сервиза (всъщност може би с БМВ ще стигнете една идея по-бързо), не е задължително на собствен ход, което е и основната причина цената на тази и останалите коли от марката да рухва неудържимо с годините. Самите британци са сложили всички представители на марката на първите места в класацията си на най-ненадеждни коли. Ако толкова искате да го притежавате, просто изчакайте 3 години и си го купете на цена по ниска от тази на нов масов СУВ в базово оборудване.
fallback
Последни