fallback

Как бързо да спрем теч на антифриз

За много от употребяваните коли у нас износването на отделните компоненти и системи се доближава до критична точка

При работа на двигателя е много важно да се гарантира, че в охладителната му система винаги присъства необходимото количество антифриз. Но тази течност, както показва сервизната практика, понякога изтича, сериозно нарушавайки работата на мотора.

И с просто око е видно, че днес по-голямата част от автомобилите в българския автомобилен парк са на три или повече години, а средната възраст на употребявана кола отдавна е надхвърлила първите десет. 

Това означава, че за много употребявани коли износването на отделните компоненти и системи се доближава до критична точка. Последното е особено важно да се има предвид, когато се грижите за охладителната система на двигателя, при която дори малко понижаване на налягането или изтичане на антифриз може бързо да предизвика прегряване и повреда на силовия агрегат.

Експертите отбелязват, че такива дефекти в охладителната система обикновено имат изразени симптоми, на появата на които водачите (особено начинаещи) не реагират по никакъв начин. Между другото, има много такива знаци. Това могат да бъдат например чести спадове на нивото на антифриз в разширителния съд, появата на неразбираеми локвички под колата или миризмата на "химия" в салона, многоцветни капки по радиатора, продължителен шум от вентилатора под капака ...

Най-лошите признаци обаче са парата изпод капака или гъстият бял дим от изпускателната система. В крайна сметка много често белият цвят на дима показва най-коварния вариант на разхерметизиране на охладителната система, а именно появата на микропукнатини в цилиндровата глава. Антифризът, изтичащ през тях, попадайки в горивната камера, с голяма степен на вероятност може да причини воден удар в цилиндрите. Резултатът от което ще бъде основен ремонт на двигателя и големи разходи.

Изброените по-горе проблеми обаче могат да бъдат напълно елиминирани, ако правилно поддържате автомобила и редовно следите състоянието на ключовите елементи на охладителната система. Това са преди всичко радиатор, входящи тръби, разширителен съд, гумени маркучи, температурни сензори.

И, разбира се, трябва незабавно да реагирате на първите признаци на възможни течове на охладителна течност. Няма да е излишно да имате инструменти за „първа помощ“ в колата, които ще бъдат незаменими при идентифицирането на дефект, особено ако се случи на пътя.

На първо място, говорим за автохимически продукти, които позволяват на водача да извърши аварийно запечатване на охладителната система самостоятелно и, което е важно, на пътя. За тези цели се предлагат различни бързодействащи формулировки. 

Според специалистите най-добри в подобни случаи са течните полимерни уплътнители, който ви позволяват бързо да извършвате спешни ремонти на повредени елементи на охладителната система и свързаната с нея отоплителна система.

В основата на тези продукти е специален водоразтворим компонент, който при контакт с въздуха на мястото на теча образува здрава еластична „лепенка“ от полимер. Както показва опитът от използването на такива съставки, той е в състояние да елиминира изтичането на антифриз от отвори с диаметър до 2 мм само за няколко минути.

Нерядко обаче подобни препарати могат да запушат системата, поради което след като "закърпите положението", трябва да посетите сервиз за отстраняване на повредените елементи и основно промиване на системата. Положителното е, че с такъв препарат няма да останете на пътя.

fallback
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 1 година )
    Днес има много добавки. В миналото съм чувал за червен пипер или белтък от яйце. Не знам дали върши работа, не съм пробвал. Разбира се, говорим за малки тестове от радиатора.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    едно време за това се ползваше червен пипер и по-модерното - алуминиеви стружки от автомагазина.
  • #1
    Как? ( преди 1 година )
    Като направим бартер за iX M60 с доплащане
fallback
Последни