fallback

Volkswagen няма да сваля цените на електромобилите си

Вярваме в силата на нашите продукти и марки, категоричен е шефът на концерна

Германският концерн Volkswagen не планира да последва Tesla и Ford в битката при електрическите автомобили и няма да намали цените на своите електромобили, обозначени с ID. Това става ясно от думи на главния изпълнителен директор на VW Group – Оливер Блуме, пред германския Frankfurter Allgemeine. „Имаме ясна ценова стратегия и структурата на ценообразуване на компанията ще остане стабилна, като разчитаме на надеждността – каза Блуме. - Ние вярваме в силата на нашите продукти и марки.“

 

 

Той каза още, че вярва, че всяка марка, която променя цените нагоре и надолу, ще загуби доверието на клиентите и очевидно тези, които са закупили електрическа кола в навечерието на намалението на цената, ще бъдат особено недоволни. Той изрази загриженост, че VW може да се окаже в капан на низходяща ценова спирала, което в крайна сметка ще се отрази на печалбите на компанията, ако последва примера на своите конкуренти.

Конкурентите са Tesla и Ford, които свалиха сериозно цените на своите електромобили. Първо Tesla понижи с до $13 000 цената на Model 3 и Model Y, а като отговор на ценовата война Ford намали Mustang Mach-E с между $600 и $5900 в зависимост от конфигурацията. Към днешна дата и Ford, и Volkswagen са значително зад Tesla по отношение на броя на продадените коли.

Блуме допълва, че иска Volkswagen да бъде водещ глобален играч в електрическите автомобили и софтуера, но не на всяка цена за компанията: „За мен нашите амбиции са за смисъл и добавена стойност, за печеливш растеж“.

 

 

Блуме замени Херберт Дийс на поста миналото лято, като същевременно продължи да заема позицията на главен изпълнителен директор на Porsche. В интервюто той критикува опитите на Дийс да превърне VW „в технологична компания“, както и нереалистичния график на бившия шеф за разработването на нова операционна система за различни марки. Закъсненията в разработването на софтуера принудиха VW Group да забави ключови продукти, включително изключително важния Porsche Macan EV.

Както Ford, така и Volkswagen изостават много от Tesla по отношение на броя на продадените електромобили, но Ford планира драстично да увеличи производството на своя Mustang Mach-E, за да намали разликата, а Volkswagen се готви да пусне ID.7, конкурент на Tesla Model 3.

За да продължи напред и да стане глобален лидер в електромобилите, които наистина могат да предизвикат Tesla, Volkswagen Group ще трябва да расте, като същевременно остане печеливша, добави Блуме. Ако марките на групата направят големи отстъпки от своите електрически автомобили, те вероятно ще загубят пари като част от ценовата битка. Освен това вече е доказано на много пазари, че дори ако VW EV е по-евтин, продажбите на EV на Tesla са по-успешни.

Volkswagen Group продава множество електромобили по целия свят под дълъг списък от различни марки. Всъщност, благодарение на огромния си чадър, големия производствен отпечатък и инерцията с електрическите автомобили, групата е един от малкото производители, които се стремят да изпреварят Tesla като световен лидер в електромобилите в близко бъдеще.

 

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Страшна логика: "очевидно тези, които са закупили електрическа кола в навечерието на намалението на цената, ще бъдат особено недоволни". Тоест по неговата логика цените на продуктите им могат да се движат само нагоре и никога надолу за да не разочароват клиентите! Според него клиентите им ще им останат верни по тази причина и няма да идат да си купят автомобил от конглокенцията, само защото бил с 20 000 долара по-евтин още от първото намаление, а се очакват още! Ще видим дали е прав.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Е колко да свалят особено ако става дума за Америка там ИД4 е от 37 500 а СУВ мустанга след намалението е от 47 000 и Тесла У от 53 500 разбира се те са базово по-добри то въпроса е, че е имало какво да свалят а ФВ явно не са надули цената излишно поначало
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз казах ли ви. Нали все питахте как и защо тесла щяла да продава по 20 милиона електромобила на година? Ами ето защо. Основната причина е, че си е осигурила както материали за собствено производство на батерии, така и готови батерии от всички големи световни производители на батерии и са подписали дългосрочни договори за растящи поръчки до 2030. За останалите автомобилни производители или въобще няма откъде да си купят батерии или им ги предлагат на много по-високи цени.
fallback
Последни