IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобили могат да бъда полезни при земетресения

Проект на Nissan предвижда захранване на асансьори при прекъсване на тока

Електрически автомобили, които могат да захранват малки електрически уреди или дори цели домове, вече не е нещо ново за автомобилната индустрия. Нова технология обаче отива още по-далеч, като тя ще позволява колите на ток да управляват асансьори на небостъргачи в случая на прекъсване на електричеството.


електромобили


Новата система е съвместна разработка на Nissan и Hitachi, като е предназначена да поддържа асансьорите, работещи дори в случай на прекъсване на захранването. Това ще става благодарение на енергията, взета от батериите на електрическите автомобили.

В момента няма много автомобили, оборудвани с двупосочно зареждане - технология Vehicle to X, която позволява на превозните средства да се превърнат в източник на енергия. Hyundai го предлага на Ioniq 5 и Ioniq 6, Kia на EV6, а Ford го - на F-150 Lightning. Други производители също работят в тази посока, като един от тях е Nissan (съответно и свързаният с него Renault).


електромобили


Идеята на двете компании е новата технология да отговоря на реални нужди. По време на земетресения, които често се случват в Япония, сградите често остават на тъмно, без електричество. Nissan и Hitachi, с техния пилотен проект, твърдят, че могат да поддържат асансьор с 9 души да работи на ниска скорост в продължение на 10 часа, като черпи енергия от батерията от Sakura. Това е изцяло електрическа кей-кар, произведена от Nissan за вътрешния пазар.

Системата V2X използва стандарта за зареждане CHAdeMO, като това ще позволи да се черпи енергия от още по-големи електрически превозни средства Nissan в бъдеще, като например Ariya, който се продава с този вид контакт в Япония.


електромобили


„Системата е доказала, че работи добре. Сега се надяваме, че тази технология ще бъде инсталирана в жилищни сгради. Можем да започнем много скоро, дори в началото на следващата финансова година – през април“, заяви Тацунори Такахаши, директор за управление на домашен бизнес в Hitachi Building Systems.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не знам кои са с мозък на тая планета , но каската определено с тежка и необратима мозъчна екзема
  • #5
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Е пак ли японците с CHAdeMO? Нали Тесла бяха супер-дупер иновативните с батерии за по милион км, пък дори не поддържат V2X. ЕС избраха да приемат CCS2, който също не поддържа V2X. Само азиатците ли останаха с мозък на тая планета?
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    deepmitsu ( преди 1 година )
    това е колата сглобявана от Mitsubishi за Nisan. Оригинслът е: eK X EV
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Объркал си АЕЦ с ТЕЦ. Мощността на атомните централи се регулира много бавно и трудно и това амортизира централите, затова винаги работят на максимална мощност. Поне тези от сорта на АЕЦ Козлодуй. Има и такива които се регулират, но те са от различен тип и въпреки това пак не става за часове. Точно затова едновреме беше построен ПАВЕЦ Чаира, за да акумулира излишната енергия. Сега може да бъде заменен от електромобили, които да вършат абсолютно същата работа.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Прометей ( преди 1 година )
    Абсолютно. За да посрещне сутрешния пик, реакторите на АЕЦ-а се подгряват посред нощ и целия този ток се губи, вместо да отива в колите. Един оператор и милион коли се равняват на една-две атомни централи. Германците покриват в момента намибийската пустиня с ВЕИ мощности, равняващи се на 7 АЕЦ-а, по последна информация от Дойче веле. Получената енергия се вкарва във водород и транспортира до Германия, за да покрие енергийните й нужди. Guten acht, Газпром!
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е бъдещето на автомобилите. Ще са част от енергийната система не само като резервно захранване, а и като система за съхранение на енергия от възобновяеми източници, които са сигурен, но непостоянен източник на евтина енергия. Така или иначе стоят в 90% от времето паркирани някъде и ежедневно ползват не повече от 5% от капацитета на батериите си за придвижване. На практика са огромен power bank на колела