fallback

Peugeot разкри електрическото си бъдеще

Французите готвят електромобили на нова платформа, както и пълен хибрид PureTech

Достъпни и лесни за използване електрически автомобили - това е новата мантра на Peugeot, представена по време на специалното събитие E-Lion Day заедно с много други нови продукти. На нея беше представена марката Lion, като първият модел в нея ще бъде е-3008, с което ще дебютира новата платформа Stla Medium.

Целта пред френския производител е гамата от електромобили да се разшири бързо, като през 2030 г. тя трябва да бъде изцяло електрическа. Към вече предлаганите на на пазара e-208 и e-2008, до няколко месеца марката Lion ще прибави e-308, който ще обещае рекордна ефективност от 12,7 кВт/ч на 100 км. През втората половина на тази година ще се появи и SUV - e-3008, който е предназначен да бъде истински крайъгълен камък. Не само за Peugeot, но и за цялата група Stellantis.

Платформата Stla Medium прави своя дебют със 700 км автономност, като след това тя ще бъде използвана от всички нови средно-големи електрифицирани автомобили на различните марки от концерна Stellantis. За момента производителят не разкрива подробности за архитектурата, която ще бъде в основата на електрическия наследник на 3008, ограничавайки се до това, че той ще бъде предложен с три различни задвижвания, също и във версия с два двигателя със задвижване на всички колела.

„Тази година цялата ни гама ще бъде електрифицирана, до 2025 г. всички модели ще имат електрическа версия, а от 2030 г. всички Peugeot, продавани в Европа, ще бъдат 100% електрически", обявиха от компанията. И уточниха, че само през следващите 2 години ще дебютират цели 5 модела, задвижвани изцяло на ток. След вече обявените e-308 и e-308 SW ще дойде ред на e-408 и всъдеходите e-3008 и e-5008.

Освен това френската компания готви и напълно нов 48-волтов хибрид, който ще се използва в различни модели - 208, 2008, 308, 3008, 5008 и 408. Те ще получат бензинови турбо-двигатели PureTech със 100 или 136 к.с., комбинирани с нов електромотор и автоматична трансмисия със съединител E-DCS6, в която ще бъде интегриран още един електромотор с 29 к.с.

Това решение също ще бъде използвано при други автомобили от групата Stellantis, като ще позволи на хибридите на Peugeot да намалят разхода на гориво и емисиите с до 15%. Това ще бъде постигнато и благодарение на възможността половината от шофирането в градски режим да става само на електричество.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    7-ми,само ми кажи кой кара с 90 или 120?? Швейцарци, Норвежци...ама само на думи. Реално се кара 100 или 130-140 по магистрала. И ако при двг разиката клони към 0, то при електрокарите не е така.Затова и ги тестват в оптимален режим.аз ако моите 6ц ги лигавя с 90-120, и 65л бака ще мина над 1000км
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    За кой модел са писали 900 км? EQS има 770 км по WLTP и в теста на Бьорн Нюланд минава 710 км с 90 км/ч и 530 км с 120 км/ч.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    800 км (но истиски и изминати с нормална скорост и през зимата, а не в летен слънчев ден с 40 км/ч и с попътен вятър) са пробега който според няколко изследвания ще убеди потребителите да преминат на електромобили. Нормалните батерии за такъв пробег ще бъдат към 200 KW h, а това със сигурност означава известен престой на зарядната станция. Каквито и технологии при батериите да бъдат измислени, времето за зареждането им винаги ще бъде по-голямо от това за напълване на 60 л. резервоар.
  • #5
    до 3 ( преди 1 година )
    И Мерцедес бяха написали 900 км, а се оказаха 500 при 90 км/ч. Така че 700 наум си го четем като 400, 80% от което са 320. Не е зле, но ми се ще да са 450 със зареждане на бърза станция 0-80%.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Пежо с 4х4? Ще доживеем ли наистина?
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Как реши, че 800 е магическо число? Седемстотин км малко ли са?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    700 км звучи добре. Доближава се до магическото число 800 км пробег, след което никой вече няма да си помисли за ДВГ
  • #1
    Смех ( преди 1 година )
    Айде немците па у втора лига
fallback
Последни