Достъпни и лесни за използване електрически автомобили - това е новата мантра на Peugeot, представена по време на специалното събитие E-Lion Day заедно с много други нови продукти. На нея беше представена марката Lion, като първият модел в нея ще бъде е-3008, с което ще дебютира новата платформа Stla Medium.
Целта пред френския производител е гамата от електромобили да се разшири бързо, като през 2030 г. тя трябва да бъде изцяло електрическа. Към вече предлаганите на на пазара e-208 и e-2008, до няколко месеца марката Lion ще прибави e-308, който ще обещае рекордна ефективност от 12,7 кВт/ч на 100 км. През втората половина на тази година ще се появи и SUV - e-3008, който е предназначен да бъде истински крайъгълен камък. Не само за Peugeot, но и за цялата група Stellantis.
Платформата Stla Medium прави своя дебют със 700 км автономност, като след това тя ще бъде използвана от всички нови средно-големи електрифицирани автомобили на различните марки от концерна Stellantis. За момента производителят не разкрива подробности за архитектурата, която ще бъде в основата на електрическия наследник на 3008, ограничавайки се до това, че той ще бъде предложен с три различни задвижвания, също и във версия с два двигателя със задвижване на всички колела.
„Тази година цялата ни гама ще бъде електрифицирана, до 2025 г. всички модели ще имат електрическа версия, а от 2030 г. всички Peugeot, продавани в Европа, ще бъдат 100% електрически", обявиха от компанията. И уточниха, че само през следващите 2 години ще дебютират цели 5 модела, задвижвани изцяло на ток. След вече обявените e-308 и e-308 SW ще дойде ред на e-408 и всъдеходите e-3008 и e-5008.
Освен това френската компания готви и напълно нов 48-волтов хибрид, който ще се използва в различни модели - 208, 2008, 308, 3008, 5008 и 408. Те ще получат бензинови турбо-двигатели PureTech със 100 или 136 к.с., комбинирани с нов електромотор и автоматична трансмисия със съединител E-DCS6, в която ще бъде интегриран още един електромотор с 29 к.с.
Това решение също ще бъде използвано при други автомобили от групата Stellantis, като ще позволи на хибридите на Peugeot да намалят разхода на гориво и емисиите с до 15%. Това ще бъде постигнато и благодарение на възможността половината от шофирането в градски режим да става само на електричество.