fallback

Пожарникарите в САЩ ще се обучават как да гасят електромобили

Два 2,5 часа и 75 тона вода бяха необходими за справяне със запалила се Tesla (ВИДЕО)

Нов пожар в САЩ с електрически автомобил постави отново на дневен ред способността на пожарникарите да се справят при такива инциденти. В град Уейкфийлд, близо до Бостън, се запали Tesla Model S, а гасенето отне два часа и половина, като огнеборците използваха 75 тона вода, съобщава CBS News Boston.

 

 

На хлъзгав път електрическият автомобил занася и се блъска в неравност. При опита за отстраняването на колата е пробита батерията и това води до избухването на пламъци. При инцидента няма пострадали, а шофьорът се е отървал с лека уплаха.

Шефът на пожарната в Уейкфийлд - Том Пърсел признава, че отделът няма процедура за гасене на пожари в електромобили и действат по инстинкт. Освен това споделят информация с други отдели, когато възникне пожар на EV.

Така увеличаването на броя на електромобилите в страната води и до дискусия за обучение как да реагират пожарникарите при пожари. Няколко скорошни такива инцидента в САЩ показват, че противопожарните служби имат малко указания как да се справят. В някои случаи се използват огромни количества вода, а в други - просто се оставя колата да изгори.

Според Аutoevolution степента на разпространение на електромобили в САЩ едва сега догонва останалия свят, а в Европа и Китай, където има много повече такива коли, противопожарните служби имат по-голям опит в справянето с пожари. В Европа, например, горящите електромобили се потапят в резервоар с вода, където могат да се охладят. Процедурата също така ограничава количеството вредни газове, изпускани в атмосферата при пожар на батерията.

 

 

Статистиката показва, че електрическите превозни средства са по-малко склонни да се запалят, отколкото тези с ДВГ. Литиево-йонните батерии са силно запалими при механична повреда, изгарят при много високи температури и отделят токсични изпарения. Разбира се, електромобилите са и по-малко като брой глобално. Въпреки това възникват пожари и когато се случат, те са сред най-трудните, с които огнеборците се сблъскват.

Пожарите с EV не са толкова чести, но са склонни да останат за по-дълго в съзнанието на хората. И причината да са толкова емоционално отбелязвани е, че са редки. Нещо като авиокатастрофи, които винаги привличат много внимание, допълва Аutoevolution.

 

 

fallback
  • #15
    имам идея ( преди 1 година )
    това ще изпари водата от контейнера и ще продължи да гори, даже ще разтопи самия контейнер... Може би такова нещо се гаси с плътна пелена от ****а или нещо подобно в сгъстен вариант. Като един вид каша.
  • #14
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Тепърва ще се сблъскват с проблемите породени от електричките. И те няма да са никак малко - като всяка млада масова технология. Не са проблем до като са малко на брой, но като станат масови и започват сериозните драми. Да видим какво още ще излезе, любопитно ми е :)
  • #13
    Муахаха ( преди 1 година )
    TSLA - много се забави с включването и въпреки че 24 часа мисли какво да напишеш, пак показа колко технически неграмотен си относно електромобили и батерии! Чак съм притеснен дали другия бълвач на мисли "до долния" не е болен нещо! Как и той не се включил да ръси мисли по темата! Нещо шах с пешката се получи май, а?!?
  • #12
    До 9 ( преди 1 година )
    Как водоноска чийто "покрив" се отваря ти помагат да "сложиш" горящи два тона във "функционалната" водоноска в тунел?!? Хайде като си толкова функционално грамотен да разясниш ситуацията - верижна катастрофа в тунел с 12 автомобил, 6 от които електрички, 3 от които горят - влизат водоноски с "покрив" който се отваря, някак разчистват смачканите коли и стигат до горящите, влизат и кранове някак способни да захванат горящите електрички тръгват да ги вдигат на около 4-5м, а *** то тунел бе????
  • #11
    До TSLA ( преди 1 година )
    Пяна?! За гасене на батерии?! Как пък не са се сетили пожарникарите да те питат! Малко пяна!? Изглежда това е което имаш между ушите си!!! Я първо почети малко преди да бълваш поредната глупост!!!
  • #10
    TSLA ( преди 1 година )
    Вместо с химикалката на NASA за милион и половина, в Космоса се пише с молив. Вместо 75 тона вода, требва малко пяна. И мозък.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    трудно ти е да си представиш водоноска чийто покрив се отваря или си функционално неграмотен
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Литиевите батерии не могат да се угасят по никакъв начин. Може само да се забави процеса. Веднъж възпламенена батерията ще продължи да гори докато изгори цялата. Пръскането със стандартен пожарогасител с пяна прави пламъка още по силен. Пръскането се вода няма никакъв ефект. Потапянето изцяло във вода забавя процеса но не спира горенето.
  • #7
    abc ( преди 1 година )
    Рано или късно в някой подземен паркинг, примерно на МОЛ, пълен с електрички ще се запали една, от нея и други и няма гасене. И после от целия мол няма да става нищо.
  • #6
    до 1 ( преди 1 година )
    При масово ползване на електрички,колко контейнера трябва да са налични в една противопожарна служба според теб?И поне един специализиран кран към всяка такава да може да вдига 2 тона горяща смет!Изненада,онзи ден Тесла на автопилот предизвика верижна катастрофа в тунел!Ускорила,отишла в лява лента и набила спирачки!Как влизат тия контейнери в тунел и как се вдигат 2 горящи тона сред купчина смазани коли?Оставяме ги да горят,деформират тунела и после строим нов тунел!Екологично и практично!Яко!
fallback
Последни