Запалителната свещ при бензиновите коли е най-един от най-елементарните консумативи, който често се пренебрегва от собствениците. И се случват ситуации в живота, когато свеща се предава по време на път и колата не иска да запали. Ако това ви се случи първо трябва да намерите и след това да купите нови запалителни свещи, но не винаги има откъде. Как да се справите на път, ви разказваме сега.
Ръководството за ремонт и поддръжка на автомобили ни казва, че запалителните свещи трябва да се сменят стриктно в съответствие с разпоредбите на производителя. Обикновените трябва да изминават около 30 000 км, а скъпите иридиеви - могат да изкарат и до 90 000 км.
Все пак прощаваме на всички, които не са ги сменили точно навреме. А и лошото качество на горивото и моторните масла, износените двигатели и мръсните филтри, както и невероятният брой фалшиви резервни части водят до факта, че никой никога не знае колко дълго ще работи тази част.
И „моментът на истината“ обикновено се случва на най-неподходящото място и в най-неподходящото време. Когато „източникът на искрата“ откаже да изпълни преките си задължения, а шофьора няма възможност до изтича до магазина, тогава той трябва да приложи един елементарен трик.
Не винаги е възможно да си купите нова свещ: може просто да няма магазин на пешеходно разстояние, а и селският "търговски център" изобщо не е длъжен да има такъв рядък консуматив, който е различен за конкретния мотор. Спомнете си, че свещите са различни, а работата на двигателя с вътрешно горене зависи пряко от „точността на искрата“. И така, как да го правим?
Първо, свалете свещите. Рядко се случва свещта да се счупи на две или електродът да изгори напълно. Много по-често причината се крие в налепи от сажди. Можете да ги почистите с парцал, но никога с телена четка или шкурка. Но за да се отстрани напълно вкоренената мръсотия от дебел слой от смес от масло и въглеродни отлагания, свещта трябва да се запали - буквално.
За да направите това, можете да използвате горелка - компактни версии се продават на някои бензиностанции, но ще ви свърши работа и обикновенна запалка. Основното нещо е да загреете електрода, така че шлаката и другите слоеве да паднат. След това ще трябва пак да използвате парцал и да премахнете всичката мръсотия. Ще заработи ли свеща след тази процедура? Разбира се, ще работи, защото нищо няма да попречи на появата на искра.
Принципно запалителни свещи се сменят не поради износване, тоест след препоръчителния пробег те имат още допълнителен ресурс. Не е лесно да се каже с точност, но ¾ от проблемните запалителни свещи лесно биха изминали още 5000 - 7000 км. При това само с помощта на парцал и запалка.