fallback

Максималната скорост по магистралите остава 140 км/ч

Върховният административен съд отмени ограничението от 120 км/ч

Върховният административен съд (ВАС) окончателно отмени разпоредба от Правилника за прилагане на Закона за движение по пътищата, която предвиждаше максималната скорост за движение по магистралите да бъде ограничена до 120 км/ч.

През април 2022 г. тричленен състав на ВАС отмени разпоредбата, тъй като беше открито противоречие между текста от правилника и разпоредбите в закона, който се явява нормативен акт от по-висш ранг. Съгласно Закона за движение по пътищата разрешената максимална скорост на водачи категория „В“ по магистрала е до 140 км/ч.

Впоследствие обаче Министерският съвет обжалва решението пред касационен състав. В случая е налице противоречие между оспорената разпоредба на Правилника и чл. 21, ал. 1 от Закона за движение по пътищата, При противоречие между два акта от различна степен се прилага този с по-висок ранг, тоест прилага се законът.

В случая обаче се налага изрична отмяна на незаконосъобразния текст, за да не съществуват в правния мир разпоредби, които противоречат на закон и поради това да нарушават правата на гражданите. Върховните магистрати приемат, че с отмяната ще се осигури яснота и прозрачност по отношение изискванията към гражданите, както и по отношение правата и задълженията им във всеки един конкретен случай.

Още по темата – четете в Dnes.bg

Снимка: БГНЕС

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    трябва да се премахат всички отраничения съвременните автомобили нямат нищо общо с времената когато е съставян здвп това са 25 години автомобил клас В спокойно се придвижва със скорости около 200 проблема е изключително опасната пътна инфраструктура осеяна с ями и липса на хоризонтална маркировка
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    До 3,мдааа,разумните си карат с 100 - 120 дори в тунелите ме изпреварват с тази скорост,а преди аз съм ги изпреварил с разрешените 140. Голям разум е няма що да си караш с една скорост независимо от това,че в тунелите стават най-много катастрофи.По магистралите птп са рядкост и в повечето случаи резултат от някой "разумен" влачещ се с 100 и прави суджуци предпоставка за птп.Повечето птп по магистралите ги правят заспиващите тираджии,а от там и някой друг нанизал се в тях заради неопитност.
  • #3
    Мда ( преди 1 година )
    Истината е ,че разумните хора пак си карат със 100-120 с и без това завишено ограничение.А завишеното ограничение придружено с компенсация от 10тина километра намалява санкциите към джигитите като прави разликата от 180-200 до разрешената скорост по-малка.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, автопарка, че е стар е, но не е в това проблема. А в манталитета на *** относно поддръжката. Купуват се коли, които не са по джоба и не се поддържат правилно а все при гаражни дерибеи, се "закърпва" положението. Прегледите са една парлама, в дълбоката провинция, има коли които (не)обяснимо как са минали ГТП. В Германия (източна) също има коли на 15-20+г, но в далеч по-добро състояние. А е друга тема, че парите от винетки и тол не отиват в пътната мрежа...
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако имахме сега и хубави магистрали, и да поддържаме читав автопарк щеше да е още по-добре.
fallback
Последни