fallback

Поредният китайски премиум SUV атакува Европа

Продажбите на Seres 5 започнат от март, ще се предлага в три версии с два вида батерии

Нов китайски автомобил атакува европейския пазар – това е Seres 5, който бе показан на автомобилното изложение в Брюксел, а през месец март се очаква да бъде и на пазарите.

 

 

Seres е дъщерно дружество на компанията Sokon Group (Chongqing Sokon Industry Group Co., Ltd ), основана през септември 1986 г. със седалище в Чунцин. Създадена е като производител на компоненти за домакински уреди и амортисьоси, а в момента произвежда автомобили, мотоциклети и търговски превозни средства, както и амортисьори и двигатели с вътрешно горене. Работи чрез своите дъщерни дружества DESK Motor, Seres, XGJAO Motorbyke и Yu'an Shock Absorber Company. Самата Seres е със седалище в Санта Клара, Калифорния.

След пет години разработка и тестване компанията вече официално представи в Европа най-съвременния си, високопроизводителен и високотехнологичен Seres 5. Това е премиум 100% електрически средно голям SUV, който според специалисти има амбиции да е конкурент и на Tesla Model Y. Дизайнът на Seres 5 е вдъхновен от някои от най-известните модели с нулеви емисии, които в момента са на пазара. Размерите са 4710 x 1930 x 1620 мм.

 

 

Seres 5 се предлага в три версии и с два вида батерии. Базовата версия, струваща 63 900 евро, е със задвижване на две колела с литиево-желязо-фосфатна батерия с капацитет 80 кВт/ч и може да измине до 500 км с едно зареждане според цикъла WLTP.

По-високата версия е със задвижване на четирите колела с цена от 67 900 евро и пробег 530 км. Флагманската версия с 960 Нм въртящ момент и пикова мощност от 430 кВт е способна да ускорява до 100 км/ч само за 3,7 секунди. Отново задвижването е на четирите колела, но с 90 кВт/ч полутвърда батерия, базовата цена е от 74 900 евро.

 

 

Истинската технология на Seres 5, наред с полутвърдата батерия, е концентрирана в купето. Информационно развлекателната система е с три различни екрана. Централният е 15,6-инчов и предоставя цялата най-важна информация за навигация и забавление на пътниците.

Пред водача има втори екран (12,3-инчов), който играе ролята на бордови компютър и включва цялата информация, полезна за водача по време на шофиране. Третият е head-up дисплей, който може да се показва друга, допълнителна информация.

 

 

Предните седалки са оборудвани с памет и могат да се регулират в 12 различни позиции, както да се охлаждат или отопляват. Има богат избор от цветове на кожения интериор в 5 различни нюанса. Линията на покрива се спуска без прекъсване към багажника, осигурявайки на автомобила изключително ниско съпротивление при движение и го прави по-динамичен и енергийно ефективен.

Автомобилът разполага с 18 функции за подпомагане на шофирането, повече от 300 интелигентни гласови асистента (осем активни сервизни напомняния, 14 телефонни функции, 17 навигационни функции, 35 мултимедийни функции и много други), три интелигентни сценария (режим на заспиване, режим на временно спиране, къмпинг режим) и повече от 20 устройства Smart Car Ecology (онлайн карта, онлайн музика, игра за коли, цифрово радио).

 

 

Като функция за безопасност водачът може да използва гласови команди, за да контролира всичко - от климатика до музиката, като същевременно държи двете си ръце на волана и очите си насочени към пътя.

От компанията информират, че Seres 5 ще се предлага с две извънредни гаранции - 8 години (160 000 км) за батерията, електрическия мотор и електрическата система за управление и 4 години (100 000 км) гаранция за автомобила. В допълнение шофьорите ще се възползват от 24-часово аварийно обслужване, както и от онлайн и офлайн клиентски услуги.  

 

 

fallback
  • #5
    Kolio ( преди 1 година )
    Вие не разбрахте ли че тези пари няма кой да ви даде нито на вас нито на никой!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Те като платят инвестицията в завода, като платят голяма част от труда по европейски заплати (пък били те румънски) няма да са съществено по-евтини. Иначе и аз възлагам надежди на НИО - в едно видео на Бьорн Ниланд за ЕТ5 обещаваха цена от 44к евро за 100кВч батерия и такса за батерията или 50 и малко без такса.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Проблемът за цената е в Брюксел. Налагат се огромни мита на китайски стоки за електроника над 300 евро и за механични изделия над 890 евро. Китай четата са евтини, но протекционистичната политика на ЕС оскъпява всичко. Изхода е като на Мъск завод в Европа. Ето китайците от Нио строят завод в Румъния. Та така!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И електричарите и ДВГ производителите все плашат с евтини китайски електрички, пък до сега повечето китайчета са по-скъпи от Тесла, а пък какво остава за по-малките модели. А Тесла с новите цени избиват рибата. В общи линии ситуацията на ел пазара е ако ти трябва стриктно градски ел мобил - Дачия Спринг, ако ти трябва основна кола -Тесла.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Сигурно е хубав автомобил, но с тази цена...А и Тесла намалява цените на У.
fallback
Последни