fallback

Невъзможното става възможно: Електромобили, които се зареждат за 10 минути

Батерията SF (Super Fast Battery) значително превъзхожда най-модерните аналози на конкурентите

Батерията SF от южнокорейската SK On стана истинска сензация на изложението CES 2023 в Лас Вегас, съобщава официалният сайт на компанията. Тази разработка придоби почетния статут на лауреат на конкурса CES 2023 Best of Innovation.

Експертите отбелязват най-вече фантастичната скорост на зареждане на батерията - само 18 минути - факт, който може напълно да промени автомобилната индустрия за електрически автомобили. В крайна сметка, една от основните причини, поради които електрическите автомобили губят от класическите превозни средства, оборудвани с двигател с вътрешно горене, е времето за зареждане.

Батерията SF (Super Fast Battery) значително превъзхожда значително най-модерните батерии на конкурентите, които днес могат да се зареждат за най-бързо 50 минути. За да постигне бързи резултати, SK On прилага уникална технология. Тя намалява съпротивлението, като използва нов материал за батерията, който увеличава скоростта на зареждане. Компанията също така внедрява производствено решение, което минимизира използването на стирен-бутадиенов каучук, лепило, което осигурява устойчивост на материалите по време на процеса на нанасяне на покритие.

Друг важен фактор е, че южнокорейските учени успяват да се отърват от присъщото ограничение на бързото зареждане, което скъсява живота на батерията. Например, ако гаранционният стандарт за акумулатор на електрическа кола е пълни 1000 цикъла на зареждане, то за бързото зареждане е само 400 цикъла. Но ватерията SF, въпреки революционната си скорост, може да издържи 1000 цикъла - точно толкова както при обичайния режим на зареждане.

Въпреки че SK On стана първият южнокорейски производител на батерии за електромобили, спечелил наградата CES Best of Innovation, компанията иска да отиде по-далеч. Сега се стреми да произвежда батерии, които могат да се зареждат още бързо - в рамките на 10 минути.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    За Тесладжията... Грешиш, Поршето има много по добро от Теслата и не губи мощност колкото пъти го форсира. С Теслата не е така...
  • #10
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Може, но това е информация, която в статията е пропусната. И утре някой може да се подведе, че всички батерии на всички електромобили изкарват толкова. Лично аз мнооого се чудех (всъщност и продължавам да се чудя) дали за градски автомобил да не взема електричка - така и така колите стоят в топъл гараж и имам ток под ръка. Спира ме факта, че работя от вкъщи и не въртя почти никакъв километраж, а електричките хич не са евтини. Нещо сметката не излиза за момента. Сигурно ще чакам по-нови поколения
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Случайно да правиш разлика между Киа и Тесла? Всички модели на Киа/Хюндай от преди EV6 имат доста голяма деградация. Същото важи за е-Голф и най-вече за Нисан Лийф, който в 90% от случаите не изкарва до 100 хил. км. За да издържи, батерията трябва да има отличен BMS. От текущите модели, само Тесла има такъв.
  • #8
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Относно цената за ремонт на ДВГ - в най-лошият случай може да удариш 7-8к лв., ако слагаш ковани бутала и колянов вал, по-производителна турбина и общо взето коренно променяш производителността на двигателя. Цената на новите батерии е дооооста по-сериозна - както се вижда в горната статия. Говорим за четири цилндров мотор на масов производител, не за V12 на Ferrari. А ако искаш просто ремонт - в зависимост от състоянието може и в 2к лв. да влезеш (ако нямаш ядове по блока, валовете и клапаните).
  • #7
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    И мааалко над коментарите е статията за цените на батериите. Kia Soul EV от 2018-та година с пробег от 170 000 км. е за смяна на батерии, като гаранцията не ги покрива, защото е 5 години ИЛИ 160 000 км. Цената на новите - над 16к щатски долара. И някак си сметките с 20 годишен живот на батериите не излизат. Едно е какво ти обещават, друго е какво покрива гаранцията. Явно от Kia добре са си направили сметката, а вярвам, че няма да са само те.
  • #6
    carpe_diem ( преди 1 година )
    #5, собствениците на Тесли над 8 години си ги карат с кеф, без да им пука от нищо, а ако нещо стане с батерията, се ремонтира на цена най-често доста по-ниска от основен ремонт на премиум ДВГ кола на сходна възраст.
  • #5
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Ха-ха, да бе, направо до към края на вселената след 50 милиарда години ще изкарат тия батерии.. И после някой друг му бил развивал теории. Собствениците на Тесли над 8 години ги взривяват, защото нямат пари за нови батерии. Факт.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Тия с начално образование пак развивали теории. Циклите, които се дават на една батерия, са от 0 до 100% зареждане. Ако вместо това се зарежда от 10 до 90 или още по-добре, до 80%, циклите се увеличават многократно. Но дори да са 1000, при нормално зареждане един път в седмицата, това са 20 години употреба. При щадящо зареждане до 80% с редки зареждания до 100, животът на батерията клони към безкрайност, или поне много повече, отколкото някой би си търпял колата.
  • #3
    До 2 ( преди 1 година )
    Имай предвид че тези цикли които дават са постижими само в контролирани лабораторни условия. Без батериите да са подложено на истинския стрес които ще изпитат в реални условия. Температурни амплитуди от -30 до +50 градуса, влага, вибрации, смесен режим на каране и зареждане на случайни интервали където има дълги периоди на застой и периоди където има често зареждане на голяма мощност и др. Всичко оказва влияние.
  • #2
    Гост ( преди 1 година )
    Само 1000 цикъла,при бързо зареждане само 400?Къде е теслю с милионите цикли на зареждане на батерията.
fallback
Последни