fallback

Dacia пусна първия си хибрид и обяви цената му за България

Най-мощният Jogger идва със 140 коня, 7 места и пробег от 900 км с едно зареждане

Най-достъпната марка на европейския пазар вече има и първия си хибриден модел. Dacia Jogger HYBRID 140 e и най-скъпият модел в гамата на румънците, със стартова цена 50 490 лева за България.                            Хибридната система в Jogger e на практика много близка до тази в Renault Captur E-Tech Full Hybrid: 1.6-литров бензинов двигател с 90 конски сили мощност, електрически стартер-генератор и електомотор с 50 к. с. Те са свързани с т. нар. "многорежимна" скоростна кутия, разработена първоначално за тима на Renault във Formula 1. Батерията е с капацитет 1.2 кВтч, монтирана е на мястото на резервното колело и има 8-годишна гаранция. Тя се зарежда само от двигателя и от спирачките в режим на рекуперация - не може да се включва към електрическата мрежа.

От Dacia уверяват, че в градски условия тази система е с до 40% по-икономична от обикновен бензинов автомобил. Eдно зареждане на резервоара е достатъчно за пробег от 900 километра. В интериора няма особени разлики със стандартния модел, ако не броим 7-инчовия дигитален панел на приборите и скоростния лост.                                Поръчките са вече отворени, а доставките за България се очаква да започнат през март. Цената на хибрида изглежда висока на фона на стандартния Jogger със 7 места, фабрична газова уредба и 100 коня мощност, който в момента започва от 34 090 лева. От Dacia обаче подчертават, че над две трети от досегашните 83,000 поръчки за Jogger в Европа са за най-високото ниво на оборудване, така че очевидно има потенциал към развитие към по-висок ценови сегмент. Дори и със стартова цена 50 490 лева, хибридният Jogger си остава с петцифрена сума по-евтин от следващия най-достъпен 7-местен модел на пазара у нас.             Още снимки на Dacia Jogger HYBRID вижте в ГАЛЕРИЯТА:

            

 

fallback
  • #14
    Гост ( преди 1 година )
    5 местната версия extreem в Германия с всички екстри е 26к евро. Ако това е истина за базова цена, са прекалили доста. По-добре да не я пускат изобщо в България. За тея пари или малко отгоре можеш да си вземеш нова базова октавия и пак ще е повече кола от Дачия. Добър автомобил, но за тази сума не си заслужава.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Само че Арканата е 4 местна, докато дейсията е уж 7.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи цената във Франция с 3000 лева по-ниска от тази в България. Да не говорим че мекия хибрид на Аркана е същите пари. Ако седнете в двете коли даже няма да помислите за Дачия повече / умишлено сравнявам с Рено че е в същата група /. Определено Дачия са се поолели с цената
  • #11
    Джоди Сливенски ( преди 1 година )
    Нисан Джук има същото задвижване както и Рено Ариана. Някой знае ли в данъчното колко му смятат данъка на 90 бензинови или на всичките 140 кончета.. защото има значение...
  • #10
    До 9 ( преди 1 година )
    (Делът на зареждаемите за цялата 2022 г. възлиза на 31,4%, спрямо 26,0% през 2021 г. 17,7% са BEV (спрямо 13,6% през 2021 г.) и 13,7% PHEV (от 12,4%).) Общия пазар е нарастнал с 1% а дяловете на електромобили BEV и зареждаеми хибриди PHEV са написани горе като извадка от статията. Данните са от KBA (федерална служба за автотранспорт) а статията се казва "EVs Take 55% Of The German *** Market In December!"
  • #9
    до 8 ( преди 1 година )
    не съм виждал окончателни данни за 2022, но за първата половина на годината имаше 19% ръст на електромобилите в Европа и 25% спад на PHEV
  • #8
    До 5 ( преди 1 година )
    Всъщност пика на зареждаемите хибриди беше миналата година в Германия когато свършваше 6 700 евро субсидия за тях така че не миналата са се сринали а тази година ще е срива. Батериите от тях предполагам тази година ще ускорят ръста на електромобилите като така или иначе незареждаемите хибриди искат символично количество батерии и има достатъчно за тях
  • #7
    До 6 ( преди 1 година )
    Всъщност на газ е 119г на км но както и да е странно, несправедливо и безсмислено е ако си прав че за 10% разлика данъка е 230 евро повече вместо 0. Точно на Тойота незареждаемите хибриди са от най-добрите без значение дали ни харесва но ти явно обичаш да поплюваш
  • #6
    до 3 ( преди 1 година )
    Jogger с турбомотор има емисии 132 г/км, на газ - 121 г/км, а хибридната - 108 г/км. Във Франция на първите надбавката върху данъка е 230 евро, а за хибрида - нула. В Англия и Германия е горе-долу сходно. А на тойота хибридите са технология отпреди 20 години, нормално е да е по-евтина
  • #5
    до 4 ( преди 1 година )
    Не си в течение на тенденциите. Напротив, никой не търси плъг.ин вече, през миналата година продажбите им се сринаха в Европа. И държавни субсидии почти няма за тях, защото се доказа, че никой не си прави труда да ги зарежда. Който има бюджет за електричка, взима електричка, който не - обикновен хибрид. След две години друго освен хибрид така или иначе няма да може да се купи
fallback
Последни