fallback

Гумени стелки за кола - повече проблеми, отколкото помощ

Вижге какви опасности крие тяхното използване през зимата

Зимата е времето на реактивите, мръсния сняг и постоянните неудобства поради факта, че в купето на автомобила непрекъснато се натрупва течност, състояща се от разтопен сняг, пътна мръсотия и сол, които сме принудени да внасяме в салона на колата. Могат ли гумените постелки да ни избавят от тези нещастия и каква е сериозната опасност от използването им, ви разказваме сега.

Мокрите и мръсни подове на автомобилите са неизменна част от шофирането през зимата, причинявайки постоянен дискомфорт на водачите. И изглежда, че обикновените стелки за кола трябва да се справят с този проблем. Но не. Ако са платнени, тогава влагата първо прониква в тях, а след това се озовава върху металния под на колата.

И това вече е проблем, тъй като води до корозия, а и може да причини късо съединение в окабеляването, тъй като в съвременните превозни средства огромен брой различни електрически снопове минават около пода. И постоянното присъствие в смес от сол, вода и пясък очевидно няма да им бъде от полза. Освен това тук има още един неприятен фактор.

По време на паркиране мръсната каша по пода на колата бързо замръзва, създавайки механичен натиск върху елементите на каросерията и електрическите кабели. И след като загреете пак салона на колата, тя отново става течна, активно прониква в микропукнатини и унищожава различни детайли. Ето защо много собственици на автомобили купуват специални гумени стелки, които на първо време облекчават тежестта на проблема.

Но влагата отново  се озовава на пода. Например по време на активни маневри или по време на рязко спиране почти неизбежно се случва въпросната течност да попадне под стелките, което  създава и благоприятни условия за натрупване, заради по-бавното изпаряване на влагата. И тогава всичко върви според описания по-горе сценарий, че доли и по-лошо - защото, както вече споменахме, гумените стелки не позволяват на влагата да се изпарява и дъното на колата остава доста по-дълго време мокро и следователно корозира повече.

fallback
  • #23
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Какви гумени стелки, какви 5 лв?!? Предишният автомобил го карах 12 години без никакви стелки и нищо му няма, сегашният е с оригинални велурени, които са гумирани от долната страна. Да не говорим, че за да вкараш чаааак толкова много течности/сняг в купето трябва постоянно да влизаш/излизаш от автомобила (разбирай такси) или да си пълен о.лигофре.н и грам да не си чистиш краката преди влизане. А ако си с гараж и имаш служебно парко място - тогава с маркуча трябва да наливаш, за да стане проблем.
  • #22
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз я мия с маркуч вътре и... Няма проблем изтича без проблем.
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази статия, ще да е писана от някой заклет велосипедист.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Има прахосмукачки за изтегляне на вода за тая работа
  • #19
    лайна ( преди 1 година )
    стига сте давали на 10 годишни да пишат статии!
  • #18
    Goshothoso ( преди 1 година )
    Аман от *** колелета с голяма уста, да, не най-евтините гумени стрелки са решение, но има алтернативи на най-скъпите (фирмени), груба 40% по-скъпи, но не 200% спрямо най- евтините, да сме наясно какво вкарваш в колата, като наживо "снега" в София
  • #17
    112 ( преди 1 година )
    Ами просто си изтръсквайте гумените стелки често и няма да има проблеми.
  • #16
    Били ( преди 1 година )
    Пишештия статията е ***..Пишеш Стелки тип леген и чичко гугъл ти казва къде да ги намериш
  • #15
    Яко ( преди 1 година )
    Аз от много време се чудя за гумени стелки , последните 15 години карам с текстилни. След тази статия паля кънките и отивам за гумени стелки.Ааа оригиналните текстилки са гумирани от долу , трябва сериозно да се потрудиш да намокриш текстила под тях.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Разбрах. Пишеш едно малоумно заглавие ,толкова малоумно че на човек да му е интересно да го отвори, и брояча върти.
fallback
Последни