fallback

Китайци представиха модел с рекордна аеродинамика

Aion Hyper GT има по-добър коефициент на съпротивление от Mercedes-Benz EQS

Китайският производител Aion представи новия си модел Hyper GT на автомобилното изложение в Гуанджо, като обяви, че е поставил рекорд за сериен автомобил с коефициент на съпротивление от 0,19 за седана в стил лифтбек.

Моделът с 4 врати ще се появи на пазара в края на 2023 г., като той ще бъде вторият модел в създадената наскоро подмарка за електромобили Hyper. Преди него Aion представи спортната кола Hyper SSR, като това стана през септември тази година. Цените все още не са обявени, но производителят твърди, че Hyper GT ще се конкурира с модели като Xpeng P7 и Hozon S. А това означава стартова цена от около 300 000 юана (40 000 евро).

Стилът на новия седан се основава на това, което Aion описва като своята линия на дизайн „вятър и вода“, показана за първи път на модела Hyper SSR. Гладката повърхност е комбинирана с кръгли форми, тежки заострени и изравнени дръжки на вратите, за да се създаде аеродинамичен екстериор. Допълнителни елементи включват активни въздуховоди в долната част на предната броня и активен заден спойлер с ширина 1465 мм.

От Aion посочват, че предните врати тип „ножици“ се отварят под ъгъл до 43 градуса и осигуряват 573 мм широк отвор, като те ще бъдат запазени за серийния Hyper GT. Неговият коефициент на съпротивление ще е 0,19, което означава, че изпреварва по този показател Mercedes-Benz EQS с неговите 0,20, както и Tesla Model S (0,208).

Мощността за Hyper GT, който е базиран на новата платформа за електрически автомобили AEP 3.0 на Aion, идва от монтиран отзад електрически мотор, развиващ 335 к.с. и 430 Нм въртящ момент. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,0 секунди.

Още снимки на автомобила с рекордна аеродинамика - вижте в галерията:

Засега капацитетът на батерията и пробегът с едно зареждане не се съобщават, като те ще бъдат разкрити с наближаването на старта на продажбите. Производителят готви и по-мощна версия с два електромотора.

fallback
  • #5
    Chinatown ( преди 1 година )
    The best of the top.Просто чудесно, както просто киро. Няма две мнения по въпроса...
  • #4
    NSX ( преди 1 година )
    Предница на Тесла, задница на Мерцедес и силует на Порше. Въпреки че е миш-маш изглежда повече от добре. Явно колкото и да ги майтапим китайците това с купуването на инженери и дизайнери работи.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    После пак напишете че китайците могат само да копират.
  • #2
    Епиkypeeцо хамав ( преди 1 година )
    Повелителят на неграмотния изказ пак се е изказал
  • #1
    IM-DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Малко, елегантно заимствано от Поршето, ТЕСЛАта и ЛАМБОто и ето ти резултатът, който всъщност е впечатляващо перфектен... ГЕРМАН.премиуми пак ще се мъчат...
fallback
Последни