fallback

Дилемата на Toyota - хибрид или електричество?

Компанията е лидер при смесените задвижвания, но изостава с колите изцяло на ток

Toyota е най-големият производител на автомобили в света – както по производство, така и по продажби. Благодарение на ангажимента си към качеството и ефективността на своите фабрики по целия свят, този японски производител е известен във всяка една страна. Има силно присъствие на пет континента, където е разположил свои фабрики и дизайнерски центрове, пише в свой анализ Фелипе Муньос от JATO Dynamics.

Голяма част от популярността на Toyota се дължи на способността й да предлага правилното превозно средство на всеки пазар. В сравнение със своите японски, американски и европейски съперници, Toyota е по-добра в създаването на автомобили според вкуса на пазарите, на които ги предлага. И обикновено това са глобални продукти. Corolla, RAV4, Land Cruiser и Yaris са само четири примера за широката гама от автомобили, които се грижат за всички пазари.

Другата част от успеха на марката се дължи на хибридните двигатели. Toyota произвежда хибридни автомобили повече от 20 години, като през това време е продала милиони бройки. Инвестицията в смесеното задвижване се изплаща - марката изпреварва конкурентите си по отношение на емисиите на гориво и прави пари с тези автомобили.

Продажби на хибридни автомобили за първата половина на 2022 година:

Въпреки успеха и положителния имидж, който хибридната технология даде на Toyota, някои външни фактори принуждават марката да направи следващата стъпка. Тя трябва да реши дали да продължи да подобрява съществуващата хибридна технология или да премине към чисто електрически превозни средства с нулеви емисии.

Проблемът е, че вторият вариант е малко непознат за Toyota. Тъй като се фокусира върху подобряването и разпространението на хибридни автомобили през тези 20 години, компанията отделя по-малко ресурси за електромобилите. Днес Toyota е най-големият производител в света на чисто хибридни автомобили, но един от най-малките производители на електрически превозни средства.

Продажби на електрически автомобили за първата половина на 2022 година:

Със затягането на регулациите за емисиите по света е ясно, че хибридните автомобили няма да са достатъчни, за да постигнат целите. По принцип това са двигатели с вътрешно горене с електрическо задвижване. И докато тяхното въздействие е доста положително върху емисиите, такива задвижващи системи никога няма да постигнат 100% нулеви емисии.

Хибридната технология е идеалното решение за момента, но не и след десет години. Какво ще направи Toyota? Ще продължи ли компанията да залага на това интересно, евтино и лесно за използване решение? Или хибридите ще бъдат напълно изоставени в полза на електрически решения?

fallback
  • #14
    То то я ( преди 1 година )
    Само спекулации, за да провокират интереса към електро! Гледайте основната цифра по продажби в цял свят и замълчете.
  • #13
    Читател ( преди 1 година )
    Едно е да продаваш из цял свят, друго е да продаваш главно на богати пазари с изградена инфраструктура за ел. коли.Дали потребителите в Африка или Южна Америка или голяма част от Азия предпочитат ел. коли или надеждните хибриди на Тойота?
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Дилема няма - хибридизацията Е електрификация. Тойота е най-успешния производител в историята и не виждам признаци това да се промени скоро. Стратегията на преход ДВГ -> хибрид -> плъгин хибрид -> електромобил (с батерия или горивна клетка) е най-логичната и естествена. Директно към електромобилите се запътиха всички техногично немощни компании които не могат да правят хибриди, Тойота просто не е сред тях.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Хибриди може да прави колкото си иска и там без спор са едноличен лидер в момента но електромобили както личи прави символични бройки в сравнение с лидерите
  • #10
    До 8 ( преди 1 година )
    Абсолютно си прав. Малцина са тези които си купуват какъвто и да е автомобил заради екологията. Особено пък Тесла. Тесла никога не е свирила на екологичната струна, както го прави toyota. Тесла винаги наблягала на това че прави готини автомобили, секси автомобили, бързи автомобили, практични автомобили, ефективни автомобили и какво ли не, но не и екологични. При тях екологията е просто бонус.
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Дилемата на Тойотка е доста по-дълбока: Да остане автомобилен производител или не.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    А истинските г.ъзари си купуват тесла,не заради екологията,а за да са Г.ъзари ;)
  • #7
    До 5 ( преди 1 година )
    Да,богатите европейци които са си купили плъг ин хибрид заради субсидията,въобще не им пука за екология и икономия :(
  • #6
    До долния ( преди 1 година )
    Е как да ги зареждат често, като оправданието им да не си купят електромобил е, че няма зарядни станции, но не се усещат, че електромобилът трябва да се зарежда 10 пъти по-рядко и за електромобилите са необходими 10 пъти по-малко зарядни станции отколкото за хибридите за хибридите.
  • #5
    До 3 ( преди 1 година )
    Няколко проучвания показаха, че плъгин хибридите не се ползват както би трябвало. Малък процент от шофьорите зареждат батерията от зарядна станция и разчитат тя да се зарежда от ДВГ. Извън града харчат даже повече от чист бензинов или дизелов автомобил заради по-високо тегло.
fallback
Последни