fallback

Асистентите за помощ и системите за безопасност често объркват шофьорите

Експерти препоръчаха производителите да направят технологиите по-лесни за разбиране

По-новите автомобили имат едно огромно предимство пред останалите и то е в безопасността. Всички електронни системи за безопасност и помощ на шофьора, налични в момента, в допълнение към по-здравите конструкции на каросерията, по-добрите спирачки и по-интелигентните енергопоглъщащи зони, правят превозните средства по-сигурни от моделите от 80-те, 90-те и 2000-те години. Оказва се обаче, че много шофьори не знаят как да ги използват.

Агенцията за подпомагане на потребителите Consumer Reports проведе проучване, което показва, че шофьорите често не са запознати с това как и кога работят съвременните системи за безопасност в техните автомобили. В много случаи това объркване може да доведе до това, че водачите напълно деактивират определени технологии и по същество губят някои от основните функции за безопасност на своите превозни средства.

„Воланите са претрупани с неразпознаваеми символи, за да управляват функциите на ADAS (усъвършенствани системи за подпомагане на водача], които шофьорите трябва по някакъв начин да разграничат и разберат, докато са на пътя. В същото време, ако те изключат системите, тогава напълно се проваля идеята с тяхното поставяне на автомобила“, обяснява Джейк Фишър от Consumer Reports.

В случая решението е създаване на ново ръководство, което да бъде споделено с автомобилните производители и с организации за автомобилна безопасност, като неговата цел е да покаже как тези системи могат да бъдат направени по-лесни за използване и за разбиране от шофьорите. Това ще позволи не само по-добро информиране, но и по-правилно използване на тези системи.

Проучването и насоките на Consumer Reports се основават на отговорите на повече от 35 000 собственици на превозни средства и данни, събрани от проучването ADAS за 2021 г. Тази информация е използвана, за да научи повече за нивата на разбиране и удовлетворение, както и колко често водачите действително използват тези системи.

fallback
  • #9
    Кобра ( преди 1 година )
    Може би е добре всеки сам да си прецени дали и какво да ползва.Аз например не бих искал автомобилът да ми се меси в шофирането. Моите преценки са доказано правилни.Но от друга страна ако съм уморен и има вероятност да заспя, може би не е зле да ме държи в лентата. Не съм карал такава кола. Но ми се струва опасно да се предоверяваме на преценката на алгоритми.Изкуствен интелект всъщност няма и не може да има. Нали пробвах и глупавия чат бот gpt. Интелигентен е като пън.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Между другото системата за избягване на сблъсък е полезна,ако не беше една заблеяла се *** щеше да ме размаже странично....а и беше доста учудена как колата спря сама ;)
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    до #4 - за щастие адаптивния круз контрол все още се пуска ръчно, само когато поискаш. И това ми позволява да си карам на бронята на предходния.. и да се рея по лентите какго си искам... ***
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    ... и не съм някой джигит, карам нормално. Просто ги правят вече за полу-*** тези коли - в крайна сметка за да пазят някой който не иска да се научи (или не може), прекарват останалите 95% от шофьорите с асистенти без край...
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    до #3 - веднага ти казвам няколко 1) active lane assist.. забравяш мигач и те връща в лентата с сила - това е опасно и ненужно. А ползата много имагинерна за мега- невнимаващи шофьори. 2) forward collision detection - набива спирачките като "сметне" че ще се удариш - да ама вече над 20 пъти ми е "сметнало" грешно тази година -няма да казавм колко е опасно да ти набие спирачки когато не трябва... 3) старт-стоп -решава да гасне баш като си на кръгово и искаш да се вмъкнеш между движението. Още?
  • #4
    До №3 ( преди 1 година )
    Пречат му адаптивният круиз контрол, щото не може да се залепи за бронята на предходния; асистентът за пътната лента - защото не може да кара по средата на осовата линия; асистентът за мъртвата точка, щото не може да засича идващия с по-висока скорост зад него; и т.н. и т.н. На *** всичко му пречи...
  • #3
    до #2 ( преди 1 година )
    Кажи кои системи ти пречат "шофиоре"! Много ми е любопитно да науча?
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    за съжаление много от "спомагателните" системи всъщност пречат... или поне пречат на нормалните и способни шофьори.
  • #1
    Коментар 0 ( преди 1 година )
    Като се има предвид, че повечето нови системи са преди всичко софтуер и се правят от екип, състоящ се от "архитект" в някой мазен ЕУ или САЩ офис, и изпълнител в Индия изобщо не ме изненадва, че въпросните системи не стават дори за подпирачка на врата. Като вкарат разни джиджани думички като изкуствен интелект, автономност, "сървис он чип" и прочее, и коня отива не у реката ами направо в морето.
fallback
Последни