Mazda вече участва в електрификацията, въвеждайки хибридна технология в гамата си. Следващата стъпка в тази посока е възстановяването на ванкеловия двигател, който ще бъде върнат на моделите на марката, но под различна форма. Едновременно с това японската компания разработва синтетични горива и биодизел, които тества в състезания.
За разлика от Toyota, където разработват двигатели с вътрешно горене, работещи с водород и също участващи в пистови състезания, в Mazda залагат на синтетично гориво. Разработеният прототип Mazda2 се състезава в категорията ST-Q, тъй като е нехомологирано специално превозно средство. Инсталираният двигател е стандартен Skyactiv-D дизел, задвижван от биодизелово гориво, произведено от отпадъчно растително масло и мазнини от микроводорасли.
От Mazda обясняват че това биодизелово гориво се състои от набор от масла и мазнини, произведени от микроводораслите еуглена, смесени с използвани масла за готвене и растителна биомаса. Резултатът е известен като SUSTEO. Има необходимите химични и технически свойства, за да се счита за дизелово гориво съгласно японските промишлени разпоредби.
Тестовете, проведени с Mazda2, са показали „перфектна производителност", съобщават от компанията, като допълват, че се работи и върху по-мощен двигател, който ще бъде тестван през 2023 г. на Mazda3.
Биодизелът може да се смесва със съществуващи горива за намаляване на емисиите на замърсители, включително електрифицирани двигатели, които не изискват модификации на системите за впръскване. Подобно интересно решение първоначално ще бъде достъпно само в Япония, където производството на това гориво за търговски цели се очаква да започне през 2025 г.