IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-опасните грешки, които шофьорите правят с днешните автомобили

Повечето водачи признават, че се предоверяват на автоматизираните системи

Частичната автоматизация e неизменна част от оборудването на днешните по-нови автомобили. Но технологията има потенциала да се превърне в опасна - и вероятно смъртоносна, поради начина, по който шофьорите я използват неправилно. Това показва ново изследване на Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS).


шофьори грешки


Експертите от института твърдят, че шофьорите, които редовно използват частична автоматизация, твърде често се отнасят към колите си така, сякаш са напълно самоуправляващи се превозни средства. Това означава, че е по-вероятно да ядат, да изпращат текстови съобщения и да извършват други потенциално опасни действия, когато са зад волана.

Като част от проучването бяха анкетирани около 600 шофьори, които използват три вида частична автоматизация. За всяка от тези технологии голям процент от шофьорите признаха, че извършват дейности, които не са свързани с шофиране, докато използват частична автоматизация.

В допълнение, 53% от потребителите на Super Cruise, 42% от потребителите на Autopilot и 12% от потребителите на ProPILOT Assist признаха, че използват своите превозни средства, сякаш са напълно автономни.


круиз-контрол


Както е известно, типичната система за частична автоматизация има две функции, предназначени да помогнат на водачите, когато пътуват по магистралата. Първата е адаптивен круиз-контрол. Тази технология помага на превозното средство да поддържа зададена скорост, като същевременно забавя и ускорява, за да поддържа установено разстояние до колите отпред.

Втората е поддържане на движение в центъра на лентата. Тази технология използва опора на кормилното управление, за да задържи превозно средство в средата на лентата за движение. По-напредналите системи могат да извършват смяна на лентата и други маневри. И въпреки че тези технологии могат да предпазят шофьорите, те могат да имат обратен ефект, когато шофьорите очакват твърде много от тях.

„Нито една от настоящите системи не е предназначена да замени човешки водач или да направи безопасно водачът да извършва други дейности, които отклоняват фокуса му от пътя. Пистови тестове и катастрофи в реалния свят предоставиха достатъчно доказателства, че днешните системи за частична автоматизация се борят да разпознаят и реагират на много често срещани ситуации на шофиране и характеристики на пътя“, твърдят от IIHS.


круиз-контрол


Данните ясно показват, че шофьорите, които използват ProPILOT Assist, са значително по-малко склонни да третират превозните си средства като самоуправляващи се, отколкото тези, които са използвали другите две системи за частична автоматизация.

Според експертите има няколко възможни причини за това, включително факта, че докато повечето собственици на Super Cruise и Autopilot са мъже, разпределението сред собствениците на ProPILOT е по-балансирано между мъжете и жените. Възрастта също може да играе роля, като повечето собственици на Super Cruise са над 50 години, а много собственици на автопилот са по-млади.


0 от 500