Американският застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS) леко модифицира стандартния краш-тест за челен сблъсък с частично припокриване. В резултат на това за 9 от 15 кросоувъра, предлагани на пазара, изпитанието завърши с пълен провал. В предишната версия на теста всички те получиха максималната оценка „Добър“.
През тази година експертите на IIHS затегнаха своята програма за краш-тестове, принуждавайки автомобилните производители да продължат да подобряват безопасността на своите модели. Този път тестът за челен удар с частично припокриване беше променен . В предишната версия автомобил, движещ се с 64 км/ч, се блъска в алуминиева бариера тип „пчелна пита“. Зоната на удара е 40% от общата ширина на автомобила и е от страната на водача. При актуализирания тест зад шофьора е поставен манекен, представляващ миниатюрна жена или 12-годишно дете.
В резултат на това от 15 тествани по-рано кросоувъри само два - Ford Escape и Volvo XC40, успяха да преминат теста, след като получиха оценка „пет“. Още един - Toyota RAV4, беше оценен с „четири“, което означава „приемливо“, а други три - Audi Q3, Nissan Rogue (X-Trail) и Subaru Forester, са на границата.
Останалите девет модела се провалиха на новото изпитания и получиха най-нисък резултат - Mazda CX-5, Mitsubishi Eclipse Cross, Honda CR-V и Honda HR-V, Jeep Compass и Jeep Renegade, Hyundai Tucson, Buick Encore, Chevrolet Equinox.
Интересното е, че всички тествани превозни средства имаха обща оценка „добър“ в предишната версия на краш теста. Допълнителното изискване за безопасност за пътниците отзад коренно променя идеята за тяхната безопасност. Експерти твърдят, че производителите след 2007 г. са се грижили само за безопасността на пътниците на предните седалки, като превозните средства, произведени след тази дата, имат 46% по-висок риск от смърт на хората отзад.