Добре известен факт е, че повечето хора у нас не могат да си позволят нова кола и естествено залагат на такава "втора употреба". Пазарът за употребявани автомобили у нас е доста голям, но и колоритен. Използваната кола винаги е лотария: често след покупката собственикът открива определени проблеми. Сега разглеждаме случаите, когато парното работи слабо.
Да отидат в сервиз не е по силите на всички, но как тогава да "презимуваме", ако например парното е слабо? Предвид настъпващата зима такъв проблем не търпи отлагане. Обикновено локализирането на проблем с вътрешното отопление е следното: отворете капака и внимателно погледнете разширителния съд - ако нивото на антифриза е нормално, тогава имате късмет, няма течове в системата. Има ли достатъчно течност? Ако не, тогава внимателно добавете до отметката max. След това отваряте разширителния съд, като редувате оборотите - така ще излезе възможна въздушна "тапа". Ако и тогава нищо не се промени, преминете към план Б.
Под шофьорската постелка проверявте влажността. Мокра? Взимаме чиста бяла хартиена салфетка и я поставяте върху стелката: ако няма ярки цветове и тръпчива миризма на антифриз, тогава това е просто вода. Издишвате за втори път: радиаторът на парното е непокътнат.
Тогава можете да преминете към термостата: ако той спре да работи и остане в затворено положение, тогава колата е постоянно в режим на загряване, но парното няма да духа топлина при никакви обстоятелства. Тук ще се наложи смяна на термостата. А за да проверите производителността на възела трябва да направите следното: При загряла кола вижте дали някой от изходните маркучи не е студен. Ако всичо с термостата е наред, продължавате напред.
Ако установите, че топлината е слаба, но от въздуховодите все пак излиза такава, премахвате жабката, изваждате въздушния филтър за купето и покриващата го пластмаса и в повечето случаи отваряме пътя към парното - радиаторчето и самият вентилатор, който всъщност трябва да разпръсква топъл въздух в кабината.
При много автомобили това е доста скъп агрегат и затова в случай на повреда, преди да продадат колата, те се опитват да я заменят с „аналог“. Няма аналог? Всички подходящи по размер вентилаторчета обикновено не съответстват по мощност. Парното ще работи, но вероятността от топлина дори при лека студ навън е минимална.
Ето решението на проблема: проверката на вентилатора на парното и ремонтът на този възел в три от четири случая ще реши проблема с лошото вътрешно отопление и най-накрая ще се насладите на зимата, но от топлия си салон на колата.