fallback

За какво да се внимава при покупката на VW Tiguan на старо?

Първото поколение на компактния кросоувър крие някои неприятни изненади

Volkswagen Tiguan е първият компактен кросоувър в моделната линия на германския концерн. На пазара за употребявани автомобили вече има огромен брой предложения, като разнообразието от задвижвания е голяма. Експерти обаче предупреждават, че кандидат-купувачите трябва да бъдат много внимателни, тъй като може да се сблъскат с някои неприятни изненади.

Именно голямата гама от задвижващи системи, ергономията и приятният интериор са сочени като силните страни на Tiguan. В същото време обаче той има и някои слабости. Боята по каросерията, например, не е от най-качествените и започва да пада. Защитата срещу ръжда, особено на долния ръб на вратата на багажника, също не е надеждна.

Разхлабени с времето пластмасови подложки изтриват боята до метал, а хромът потъмнява и се отлепва. Трябва да се обърне внимание и на светлините на задния регистрационен номер - заради корозия на окабеляването те може да са изгорели.

Доста често срещаният 1,4-литров бензинов двигател от серията EA111 може да изкара 250 000 км без основен ремонт. Задължително обаче веригата му трябва да се смени още на 70 000 км - в противен случай тя ще се износи и ще прескочи зъбите на задвижващите зъбни колела. В резултат на това клапаните и буталата се срещат, което означава скъп ремонт.

Моторът със същия обем от серията EA211 е по-малко „крехък“, тъй като има ремък. Въпреки това вътрешния байпасен клапан в системата за налягане може да задръсти, а буталните пръстени се увреждат при използване на некачествено масло. Освен това, горивните инжектори на буквално всички двигатели Tiguan са чувствителни към качеството на горивото, така че спестяването от него е лоша идея.

Седемстепенната роботизирана скоростна кутия с двоен съединител на DQ200 има лоша репутация. При нея придърпванията при превключване на предавките са често срещано явление. Твърди се, че при внимателна работа кутията може да издържи 120 000 км пробег. Но движението в задръствания в мегаполисите, в които Tiguan често се използва, бързо износва частите на трансмисията и се налага те да бъдат заменени.

Системата за задвижване на всички колела като цяло е надеждна, но има и някои недостатъци. И така, съединителят Haldex от четвърто поколение може да работи дълго време, само ако маслото в него се сменя на 60 000 км - в противен случай електрическата бустерна помпа се счупи. Освен това, след 70 000 км, външният лагер на кардановия вал трябва да бъде подменен.

Като цяло окачването е здраво, но и то си има някои проблеми. Задните сайлент-блокове бързо се износват, а втулките на стабилизатора изискват специално внимание след 70 000 км пробег.

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако имаш малко мозък,купуваш си друга марка аавтомобил различна от VW груп за да не си пиеш кафето по сервизите.
  • #9
    Иво ( преди 1 година )
    До 6#,послъгваш ни нещо,от 6 г.го караш,2015г.,220 000км.Коя от цифрите не е вярна?
  • #8
    Иво ( преди 1 година )
    Ако,си достатъчно внимателен да не купуваш нищо от Volkswagen и AUDI, всичко ще Ти е наред!
  • #7
    Симо ( преди 1 година )
    Постна статия като цяло. Вярна, но повърхностна. Карам Тигуан 2 ТДИ 140 коня, ръчка. Страхотна машина! Като всеки комънрейл е чувствителен към качеството на нафтата. Ходовата част на всички версии е перфектна за нашите пътища, задвижването фор моушън си върши страхотно работата. Има някои специфични проблеми по периферията на двигателя, но са евтини за поддръжка и лесно отстраними. Част от тях са изчистени изцяло още в моделите от 2015 нататък. Бензиновите двигатели от статията не се внасят е БГ
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Тихуана е отличен кросоувер,ползвам го вече 6 годин 2.0 177 коня дизел ,безупречен е на 220 000 е стрела ,кутията е перфектна ,сменям масла на време ,окачване бетон,нищо не съм сменял .Перфектен е 2015 г е страхотен.
  • #5
    Утт ( преди 1 година )
    Какви са ти вериги, да не са верижки, че на 70,000 км искат подмяна? Ако може да ги направят оше по-калпави, направо на 10,000 км със маслото да се сменят.
  • #4
    Съвет ( преди 1 година )
    Далеч от този кош, ако нямате трети бъбрек и излишни нерви!
  • #3
    Тиган 2.0 TFSI, 4x4, ( преди 1 година )
    Статията можеше да има по-голям информативен потенциал, ако бяха засегнали не само автоматичната скоростна кутия, но и ръчната. Както и по-големите двигатели - бензинови и дизелови.
  • #2
    Вин ( преди 1 година )
    Това може, онова може, да се сменя/ обслужва на 70 х.км., егати "търсения" автомобил!
  • #1
    На каруцата 5-то кол ( преди 1 година )
    Изводът - ако ще е Тиган/Тигуан, да е 1.8TSI с "ръчка"...
fallback
Последни