fallback

BMW M440d срещу VW Golf R в опит да докаже, че дизелът все още не е мъртъв

Вижте дали винаги можете да се доверите на редовия 6-цилиндров дизелов мотор (ВИДЕО)

Автомобилната индустрия постепенно ориентира към източници на енергия, които са алтернатива на добрия стар двигател с вътрешно горене. Той обаче все още не е мъртъв и поне до края на десетилетието може да докаже, че е неразделна част от цялата индустрия.

За много хора по света двигател с вътрешно горене най-вероятно означава бензинов мотор, но в Европа дизелите се още играят важна роля, особено на големи пазари като Германия, Франция и Италия. В следващото видео един срещу друг се изправят два модела, оборудвани именно с ДВГ, които обаче са доста различни. Освен това, колите са от различни сегменти.

Дизеловият претендент е BMW M440d - луксозно спортно купе, оборудвано с 3,0-литров мотор. Редовият 6-цилиндров двигател (B57) с двойно турбо развива 335 к.с. и въртящ момент 700 Нм. Мощността достига до четирите колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия и системата xDrive на BMW.

Срещу него стои един чист хот-хеч – Volkswagen Golf R с неговия 2.0-литров двигател с турбокомпресор. Моторът с 4 цилиндъра развива 320 к.с. и 420 Нм, като може да се комбинира както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и със 7-степенна трансмисия с двоен съединител, каквато е поставена на този кола. И тук има задвижване на четирите колела.

Двете машини са коренно различни, като BMW-то очевидно е по-тежко, но е и също така по-ниско и по-мощно. Дали обаче това е достатъчно да победи съперника си си от Волфсбург?

fallback
  • #7
    mariovial ( преди 2 години )
    Трябва да си *** умен за да изправиш 2л. 4цил. турбо срещу 3л. 6цил. би турбо !Какво сравняват не е ясно.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Сравняват "Спортен" голф с дизелова евридейка на бмв. То е ясно че ако сложиш m340i до тоя голф няма да е интересно но пък не виждам какво е интересното да сравняваш толкова различни коли.
  • #5
    Обективен ( преди 2 години )
    Голямо сравнение......Единия 3.0, 6 цилиндъра, 300Nm и 30 коня отгоре, другия 2.0, 4 цилиндъра ама иначе ги сравняваме....Отделно че са в различен клас автомобилите. За да е обективно сравнението и двете коли трябва да са от един клас и със еднакъв обем на двигателя.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Като толкова искат да сравняват да вземат един Голф 2.0 ТДИ 190(пък ако ще и новото 200) и един 2.0 ТСИ 190 и тогава да сравняват.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    стига с тези електрички. Не съм убеден, че ще се задържат дълго. Електричката има живот най-много 10 години. ДВГ ги карат двойно повече и се рециклират по-добре. С това нарастващо население няма как да сменяме колите двойно по-бързо. Виж как се добива лития и си представи какво количество трябва. Сега има бум, защото са малко. Най-вероятно ще намалее броя на колите
  • #2
    До 1 ( преди 2 години )
    Това са коли от миналото и повечето смислени електрички ще ги убият
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    безсмилен тест, както и статия. Това са коли от ралични класове най-малкото.
fallback
Последни