Покупката на нов автомобил е чакан и приятен момент, но както при всяка техника, понякога се стига и негативни емоции поради вина на производителите. Става въпрос за техни дефекти, които се проявяват след доставянето на колите на клиентите. Рейтинг на производителите за 2022 г. класира марките, които са най-малко засегнати от този проблем, според представителствата, информира Largus.
Контактите с отделите за следпродажбено обслужване не са особено приятни – нито за притежателя на автомобила, нито за дилърите. Защото това са гаранционни коли и отстраняването на дефекти създава проблем на дилърите, които губят време за комуникация с производителя, за заявки на части или агрегати, влагат пари за авансови плащания и т.н.
Като част от рейтинга на производителите за 2022 г. търговците са помолени да определят процента на следпродажбено връщане на автомобили заради производствени дефекти. И е направена оценка по десетобалната система. Средната за 2021 г. е 5,18, а за тази година е 5,86. Вижте резултатите в таблицата.