fallback

Защо американски астронавт избра германския NSU Prinz?

Джон Глен искал уникален автомобил, дори и да не е толкова широк 

През 50-те и 60-те години на миналия век американците смятат астронавтите за най-големите си герои. В друго време подобна титла би могла да отиде при актьор, спортист или дори популярен политик, но по време на Студената война, когато САЩ и СССР се борят за господство в космоса, едва ли може да се намерят по-големи герои от хора като Нийл Армстронг, Алън Шепърд или Едуин „Бъз“ Олдрин, вторият човек стъпил на Луната, след Армстронг.

 

 

Името на Джон Глен може да не е толкова широко известно, въпреки факта, че той влиза в историята през 1962 г. едва петият човек в космоса, но първият американец, обиколил планетата Земя. И този подвиг му донася голяма слава.

Година по-рано астронавтът Алън Шепърд получава нов Chevrolet Corvette за своя подвиг да е първият американец, излетял в Космоса. Chevrolet хареса идеята да дадат колите си на страхотни хора. В края на 60-те години дори има специални версии на Corvette в чест на астронавтите. Но когато идва ред на Глен, той избира... NSU Prinz пред Chevrolet.

 

 

Мнозина със сигурност са чували за германската компания NSU Motorenwerke благодарение на революционните модели на роторни двигатели. Това се отнася предимно за Ro80, но NSU има много по-богата история и е основана през 1873 г. За съжаление, споменатият Ro80 се оказва много проблемен и в крайна сметка води компанията до фалит. Въпреки, че по-късните модели са по-надеждни, тогава Volkswagen вече е купил NSU и го е слял с Auto Union, за да създаде модерното Audi.

Моделът Prinz се произвежда от 1958 до 1973 г. Предлага се само във версия с две врати и прилича на Chevrolet Corvair в много детайли, като се различава по размер. Първото поколение се задвижва от двуцилиндров двигател, заимстван от мотоциклет, който развива само 20 к.с. с обем 583 куб.см. Въпреки, че NSU е фокусиран главно върху европейския пазар, редица екземпляри стигат до Северна Америка, благодарение на човек на име Макс Хофман.

 

 

Първият следвоенен автомобил NSU Prinz I е представен на изложението във Франкфурт през септември 1957 г., придружен от рекламния слоган „Fahre Prinz und Du bist König“ („Карай принц и си крал“). След пилотна серия от 150 предпроизводствени коли, масовото производство започва през март 1958 г.

Джон Глен се сдобива с Prinz във Ванкувър (Канада). По това време автомобилът е получил увеличение на мощността до 30 к.с., което е достатъчно за ускорение до 100 км/ч за 35,7 секунди и максимална скорост от 113 км/ч.

 

 

В интервю за медиите Глен споделя, че това не го е притеснявало и е можел да изминава до 300 км на ден. Той също не се оплаква от тясното пространство, тъй като е свикнал с такова в космическите кораби, а когато го питат защо е избрал Prince, той казва, че много харесва уникалността, а не всички тези Corvette. Астронавтът притежава NSU до началото на 70-те години, след което го продава.

Има много хора, които не са като всички останали и искат да бъдат различни. Джон Глен е един от тях и поне за кратко време всеки американец, който следи автомобилния свят, знае какво представлява NSU Prinz. И всичко това благодарение на астронавта, който не искаше да има Chevrolet Corvette.

 

Още снимки на NSU Prinz - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Защото не е било разрешено да си купи ЗаЗ, и затова е избрал най близкопо
  • #4
    До #2 ( преди 1 година )
    Бате, прочети малко преди да пишеш глупости.
  • #3
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Запорожка...
  • #2
    Fury ( преди 1 година )
    Оригиналът на ЗАЗ 966!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    NSU Prinz е поредното доказателство как цялата руска автомобилна промишленост е основана на крадене и копиране на технологии от запада.
fallback
Последни