fallback

Кои автомобили е по-добре да не остават на ръчна спирачка в студа

Зимните месеци подлагат на изпитание не само акумулатора и двигателя

С настъпването на зимата е време да си припомним основите на управлението на автомобили в студа. Основното внимание обикновено се обръща на състоянието на акумулатора и загряването на двигателя. Спирачната система също има характеристики, които е важно да запомните през студения сезон.

Експерти съветват в тези условия да се обърне специално внимание на паркирането. Ако поставите колата на ръчната спирачка в студено време, задните спирачни накладки могат да замръзнат, което ще затрудни движението на автомобила. Този проблем е особено важен за модели с предно задвижване и барабанни спирачки. В тях се натрупва влага. Ако оставите колата през зимата за 2-3 дни на ръчната спирачка, спирачките определено ще замръзнат. 

Шофьорът на кола с предно предаване по хлъзгав път може да не забележи веднага, че задните колела не се въртят. Когато автомобилът се движи по асфалт ще има високо натоварване на окачването и гумите. Автомобил със задно предаване може сам да освободи колелата, на ако е с предно предаване, ще трябва да му се помогне. 

Това става, като почукате с парче дърво или чук по ръбовете на барабана. По-добре е тази операция да се извършва от двама души. Единият сяда зад волана и се опитва да потегли, вторият въздейства върху спирачките. 

Експертите съветват всички шофьори в студеното време никога да не оставят колата на ръчната спирачка, освен когато е паркирана на сериозен наклон. 

fallback
  • #2
    Мемфис ( преди 1 година )
    Поредната статия препечатана от проZтрите ***! Единият ще чукал барабана на спирачките, а другият ще се опитвал да потегли!?!?!? И как ще *** през джантата? Може би ще легне под колата и от еътрешната страна? Този сайт е пълен с бездарни връзкари!
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Много ми е интересно как ще чукаш по спирачките докато колата тръгва? Особено ако с джанта с малки дупки. За отлепяне сваляш колелото и връщаш болтовете после заклиняш между тях дълъг лост и леко натискаш (внимаваш да не повредиш болтовете). В този случай почукването по апарата сигурно ще е от полза
fallback
Последни