Автомобилната индустрия се развива с бурна скорост, но методите за контрол и „лов“ на шофьорите-нарушители също. Във Франция вече е одобрен ново поколение трафик радар - Parifex Nano, който е много повече от обикновен измервател на скорост, информира Мotorpasionmoto.
Обявен е за първият скоростомер в света с 3D LiDAR технология, която осигурява 360 градуса покритие в радиус до 100 метра и улавя всичко наоколо с нова лазерна технология за триизмерно сканиране. Не става въпрос само за превозни средства, а и за пешеходци и въобще събира информация и открива всякакви обекти, разположени в неговото зрителното поле, независимо дали се движат или не.
Специално за автомобилистите в това всичко, освен превишената скорост (засича между 30 и 250 км/ч), се включват и други нарушения, като преминаване на червено, не спиране на знак СТОП, шофиране в обратната посока, настъпване на непрекъсната линия, неправилно изпреварване, неспазване на безопасна дистанция. Радарите събират данни в реално време и са проектирани да издържат на различни метеорологични условия и също така могат да наблюдават до 4 ленти наведнъж.
Parifex Nano е одобрен от Френската национална метрологична и тестова лаборатория (LNE) за измерване на скорост в съответствие с изискванията на Международната организация по законова метрология (OIML). Parifex Nano може да бъде инсталиран бързо и лесно на всяко място, като се калибрира автоматично и може да бъде както на стойка, така и в превозно средство, било то мотоциклет или кола. А също така е предвиден за градска и междуградска употреба.
Очаква се скоро Parifex Nano да бъде въведен в експлоатация във Франция, а след това и в други държави от Европа. Във Франция има налични досега общо 4454 камери за скорост, в Италия – 4230, в Германия са 3942, в Нидерландия – 3688, а в Испания са 1877, където миналата година Главната дирекция на движението е наложила над 3 милиона глоби. О тях 2,19 млн. са от фиксирани устройства, което е 70% от общия брой.
Според производителите от Parifex, радарът има и положителна страна, но се отнася само за автономните превозни средства, като улеснява комуникацията между тях и гарантира подобрен трафик за колите, като следи пътната обстановка.