Наскоро излезе едно любопитно проучване, публикувано от S&P Global Mobility. В него се разглеждаше пазарния дял на Tesla, който все още е много висок, въпреки че по-евтините модели на конкурентите успяват да намалят голямата преднина на американския производител на електромобили.
Същото проучване показва, че повечето купувачи на Tesla преди това са били клиенти най-вече на Toyota и Honda. Това е доста любопитно, тъй като Tesla се определя като премиум-марка и се конкурира именно с производители на луксозни автомобили, а не на масови модели, каквито са тези две японски компании.
В същото време обаче клиентите, които идват при Tesla, не напускат BMW или Mercedes, въпреки че има и такива. Те обаче са в пъти по-малко от тези, които преди това са карали Honda и Toyota. Всъщност близо 30% от купувачите на Tesla идва точно от тези два японски производителя, докато по 13% са от BMW и Mercedes. А това означава, че клиентите напускат масовите марки, за да си купят кола от премиум-сегмента.
Засега не може да се даде категоричен отговор защо се получава подобно нещо. Най-вероятно, защото Toyota и Honda все още изостават при електромобилите и нямат качествени предложения в тази сегмент. И Tesla се оказва логичния избор, защото в нейната гама има дори два SUV на ток.
В същото време, собствениците на Ford и Chevrolet, които искат да преминат към електромобили, могат да изберат да се придържат към настоящата си марка, вместо да се насочат към Tesla. Както Ford, така и GM вече имат някои конкуренти на Tesla в гамата си и двата производителя планират да добавят още много такива коли в близко бъдеще.