fallback

Дизел срещу електромобил - кой използва повече енергия през зимата?

Разходът на Golf TDI е сравнен с този на ID.3 за една година, победителят е ясен

Фактът, че електрическите автомобили консумират повече енергия през зимата, отколкото през лятото, обикновено се използва като аргумент срещу електрическите автомобили в дискусиите. Университетът за приложни науки във Висмар (Гермния) анализира колко различно е всъщност потреблението на енергия през различните сезони.

 

 

За целта е проследен Volkswagen ID.3, който за една година е изминал 30 594 км, като средната консумация, изчислена за цялата година, е 14,4 кВт/ч на 100 км. През летните месеци VW ID.3 изразходва средно 13,3 кВт/ч на 100 км. От декември до февруари средната консумация се увеличава - 17 кВт/ч на 100 km. Това е консумация с около 28 процента повече. През зимата батерията от 62 кВт е достатъчна за разстояние от 317 км, през лятото ID.3 има обхват от 404,8 км.

Според учените причината, поради която ID.3 консумира повече енергия през зимата, се дължи главно на отоплението - не само вътрешността на автомобила се топли, но и батерията трябва да се загрее до оптимална температура. При двигателите с вътрешно горене топлината от мотора отоплява купето, докато при електромобилите за това трябва да се използва енергия от батерията.

 

 

За сравнение с автомобил с двигател с вътрешно горене учените анализират потреблението на Golf Diesel TDI за една година. Голфът е бил на пътя през същия период и е изминал 31 916 км. През лятото разходът на Golf е бил 49,7 кВт/ч на 100 км, пише автомобилното списание „Auto Verkehr“. През зимата Golf консумира 52,2 кВт/ч на 100 км. Това е разлика от около 5 процента. Средната годишна стойност на Golf TDI е разход от 50,7 кВт/ч на 100 км. Пробегът с 52-литров резервоар е 1084 км през лятото и 1026,5 км през зимата.

„От енергийна гледна точка, ID.3 излиза от това сравнение като ясен победител, без да се налага да приема каквито и да е значителни ограничения при ежедневното шофиране - констатира професорът по електроинженерство Ансгар Уего от университета във Висмар, който ръководи тестовете. - По отношение на ефективността електрическата кола се представи значително по-добре. Ако сравните данните, Golf TDI консумира около 3,5 пъти повече енергия от ID.3.“

 

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Ами смятам го така, с електирчката 100 км биха ми излезли малко над 3 лв./100 км., на газ с отстъпката 6.8лв./100 км. Двойно е, но бих останал на двг.
  • #2
    Al ( преди 1 година )
    Квадратни дивотии.
  • #1
    bo ( преди 1 година )
    Дано намерят алтернатва на тези електрички, че не виждам бъдещето много светло...
fallback
Последни