fallback

Fulvia 1600 възкреси спомена за златните години на Lancia

Джереми Кларксън похвали автомобила заради липсата на електроника

Италианската марка Lancia е сред легендарните в автомобилната индустрия с над 100-годишна история, а Fulvia coupe често е била рали шампион в своето време, благодарение на своята пъргавина и надеждност. Автомобилът Fulvia 1600 HF 1972 (на снимката) бе продаден наскоро за $73 750 в Делфт (Нидерландия) и възкреси спомена за Lancia.

 

 

Трудно е да се каже от днешните модели, че Lancia някога е била на върха на тази индустрия. Вероятно можете да получите много различни отговори на въпроса кога е имала най-добрите си периоди. Някои ще кажат, че това е било в предвоенния период, когато компанията доминира в света на моторните спортове.

Други ще погледнат към дните на известната Delta и нейното господство в ралитата. Има и оценки, че златните години за Lancia са 60-те и 70-те на миналия век, когато по пътищата преобладават малки и динамични автомобили с много спортно излъчване и усещане за шофиране, с което други не могат да се мерят.

 

 

Акцентът в предлагането на италианския автомобилен производител през този период е именно Fulvia. Предлага се в различни нива на оборудване, включително от независими големи дизайнерски къщи, сред които се откроява Zagato. И на разумна цена повечето купувачи избират Fulvia coupe.

Моделът се предлага от 1965-а до 1976 г. в две версии. Те не се различават много с изключение на леко модифицираните фарове, а автомобилът от снимката принадлежи към втората серия, защото е произведено през 1972 г.

 

 

Британският телевизионен водещ, журналист, писател и автомобилен специалист Джереми Кларксън тества това купе и похвали липсата на електроника. Той заключава, че водачът трябва да се наслаждава на динамичното шофиране и звука на двигателя и да игнорира всичко, което добавя допълнително тегло.

1,6-литровият V4 бензинов двигател с атмосферно пълнене разполага със 113 к.с., а мощността се предава към предните колела чрез петстепенна механична трансмисия. Това е достатъчно за ускорение до 100 км/ч за 8,5 секунди, максималната скорост е 185 км/ч. Оборудването включва 14-инчови колела Cromodora, дискови спирачки на четирите колела, двойни карбуратори Dell'Orto, предни спортни седалки, Halda tripmaster и волан с три спици. Каросерията е пребоядисана от предишния собственик в Италия.

 

Още снимки на Fulvia 1600 HF - вижте в галерията:

 

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Някога беше автомобил мечта...някога...
fallback
Последни