fallback

Peugeot, Citroen и Opel се отказват от дилърите си

От догодина гигантът Stellantis ще продава автомобили директно на клиентите си

Групата Stellantis поетапно ще ликвидира сегашната си система за дистрибуция в Европа и на практика ще превърне сегашните си дилъри просто в точки за доставка и сервизиране, съобщава Reuters, позовавайки се на официално съобщение от самия концерн. След обединенито на Fiat-Chrysler и Peugeot-Citroen, групата се състои от 14 различни марки, от които три - Peugeot, Citroen и Opel, са сред основните играчи и на българския пазар.          При новия модел досегашните дилъри ще имат "поне равни" на днешните си приходи, уверява шефът на Stellantis за Европа Уве Хохгешурц        Според съобщението на Stellantis групата ще премине към т. нар. "агенционен" модел на дистрибуция, при който ще продава директно на крайните клиенти. Сегашните дилъри ще останат като доставчици на автомобили и сервизно обслужване, но без да имат юридически договори с клиентите. Това обаче сериозно ще промени и източниците им на приходи.

От Stellantis уточняват, че промяната ще започне от четири пазара - Австрия, Белгия, Люксембург и Нидерландия. "Останалата Европа постепенно ще ги последва във въвеждането на новата схема за дистрибуция", се казва в съобщението.           Най-голямата част от продаваните в България модели на Stellantis сега се дистрибутира от "София Франс Ауто"           Най-популярните марки на групата в България - Peugeot, Citroen и Opel - са представлявани от "София Франс Ауто", както и премиум марката DS. Представител на Fiat, Jeep и Alfa Romeo за момента е "Витоша Ауто", бившият вносител на Infiniti. Maserati се представлява в България от "Ауто Италия". Внос на марките Ram и Dodge, макар и без официално представителство, осъществява "Индустриал Комерс".

Още преди повече от година Stellantis съобщи, че анулира всички текущи договори на своите дилъри в Европа, смятано от юни 2023. Сега оперативният директор на концерна за европейските пазари Уве Хохгешурц заяви, че се преминава към "по-устойчив" модел на дистрибуция, като всички партньори по веригата ще имат полза от него. Според икономическа симулация, направена от Stellantis, дилърите ще имат "поне равни" на сегашните приходи, но ще са изложени на по-малки рискове. Лекотоварните автомобили на концерна ще преминат към новата схема от 1 януари 2024.

 

fallback
  • #11
    Де е френско се е зл ( преди 1 година )
    Направо да се откажат от съществуване най добре
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Целта е печалбата да отива при производителя, полза за клиентите няма и не се предвижда дори точно обратното, поддръжката след покупка ще скочи рязко нагоре.ч
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Някой ден ще има световен ден на Тесла, защото ни отърва от тези изедници-посрдници дилърите.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    има Табела на сервиз в Сърбия: "Аутомобил со Борче, со Мачка и со Пичка...не правим!" така че не мисли че някой сервиз има интерес да се главоболи с франсетата има далавера от продажбата защото *** кинти на момента и после 20 хиляди сервиз за масло филтри или 3 години което настъпи първо после изтича гаранцията двигателя отива в кофата и кой от където най върви оперативен лизинг пускат я на вторичния пазар и още едни кинти на никой не му се занимава със сервизи освен кварталните безделници
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    шест коментара, и нито един не е прочел преди това статията :D айде бегайте у тик-ток
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    #2 нищо няма да се случи - ще си намерят други да им вършат работа. А за договорите - не се пУаши - те не са пасли трева и имат адвокати да ги избарат.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    И кво като влезнат китайците нали влезнаха Грейт Уашл още преди 15 години къде са сега
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е добър знак, но така или иначе тези марки както и една немска ако съответната държава не ги подпираше да са фалирали, то скоро и това ще стане като влезнат китайците.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Трябва да се прави разлика между дилър и сервиз и Тесла бяма дилъри но има оторизирани сревизи
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    така а какво ще се случи ако сервизите затворят и откажат обслужване точно за един месец хиляди дела в съда срещу производителя за отказ от сервизно обслужване следват обезщетения и фалит едно е да си тесла и да започнеш от нулата и да продаваш директно по интеренет съвсем различно е сто годишни компании да се зануляват меринджеи сър
fallback
Последни