Групата Stellantis поетапно ще ликвидира сегашната си система за дистрибуция в Европа и на практика ще превърне сегашните си дилъри просто в точки за доставка и сервизиране, съобщава Reuters, позовавайки се на официално съобщение от самия концерн. След обединенито на Fiat-Chrysler и Peugeot-Citroen, групата се състои от 14 различни марки, от които три - Peugeot, Citroen и Opel, са сред основните играчи и на българския пазар.
От Stellantis уточняват, че промяната ще започне от четири пазара - Австрия, Белгия, Люксембург и Нидерландия. "Останалата Европа постепенно ще ги последва във въвеждането на новата схема за дистрибуция", се казва в съобщението.
Още преди повече от година Stellantis съобщи, че анулира всички текущи договори на своите дилъри в Европа, смятано от юни 2023. Сега оперативният директор на концерна за европейските пазари Уве Хохгешурц заяви, че се преминава към "по-устойчив" модел на дистрибуция, като всички партньори по веригата ще имат полза от него. Според икономическа симулация, направена от Stellantis, дилърите ще имат "поне равни" на сегашните приходи, но ще са изложени на по-малки рискове. Лекотоварните автомобили на концерна ще преминат към новата схема от 1 януари 2024.