fallback

Шеф в BMW: Купувайте по-малко нови коли и дръжте старите по-дълго!

Според Моника Дернай, по този начин автомобилната индустрия ще се справи с отпадъците

Шофьорите трябва да се стремят да удължат живота на съществуващите си автомобили, вместо да ги заменят с чисто нови, заяви Моника Дернай, ръководител на екипа за устойчиво развитие в BMW. На публично събитие в Лондон тя каза още, че автомобилната индустрия може да намали отпадъците, като насърчи хората да се придържат към съществуващите си автомобили и да ги преоборудват, за да ги поддържат свежи, вместо постоянно да купуват нови модели.

„Наистина трябва да помислим за удължаването на живота на автомобилите. Така няма да има пазар за употребявани автомобили, където да продавате колите си един на друг, но може би да вземете кола и да удължите живота й“, смята Дернай.

Топ-мениджърът в BMW допълва: „Нуждаем се от нови набори от умения на пазара за резервни части и за проектиране на автомобили, така че седалката да може да бъде премахната и да бъде заменена с нова - тогава това е употребявана кола, която изглежда като нова кола. Може да има същия собственик, който след това да не купува нова кола, но в същото време имаме устойчив бизнес-модел и цялото общество печели от това.“

Дернай говори на дискусия по темата за създаването на кръгова икономика, чиято идея е обществото да използва повторно и рециклира всичко възможно най-много, за да има минимални отпадъци. Тя беше категорична, че автомобилният пазар ще трябва да се промени, за да бъде съвместим с кръговата икономика. В същото време обаче хората ще продължат да имат нужда от притежаване на автомобили.

„Можем ли всъщност просто да преместим всички на обществен транспорт? Мисля, че отговорът е „не“. Вие се притеснявате за обществения транспорт във Великобритания, но ако погледнете САЩ, той е още по-слабо използван. Така че пазарът на автомобили ще продължи да същестува“.

На събитието говори и Джеф Мълган, професор по колективен интелект, публична политика и социални иновации в University College (Лондон). Той даде за пример градове като Фрайбург в Германия, където колите са до голяма степен забранени и всеки се насърчава да ходи пеша, да кара велосипед или да използва обществен транспорт. Професорът обаче признава, че подобна концепция може да изглежда като „пуританска“ и „авторитарна“.

fallback
  • #9
    Държим ги бе! ( преди 2 години )
    Ама не ни пускат в центъра.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Това не го наложи авто индустрията, а бизнесът със служебните коли. Те като фабриканти и производители отговарят. Всичко все пак се ремонтира много пъти и по гаранция.
  • #7
    Пропов ( преди 2 години )
    Аз нова кола нито искам нито има смисъл да купувам. Ама точно автомобилната индустрия наложи тази цикличност на няколко години нова кола, щото старата се скапва. Малки двигатели, всичко е пластмаса, колко до изкара такава кола?! Ок, аз съм навит!Ама да ми продават частите евтино или най добре някакъв пакет за обновление тип "Втори живот" ама да е изгодно, барабар с подмяната в техен сервиз. Да създадат реални условия и много хора с радост биха си задържали колите. Защото новите са си ***.
  • #6
    ALF ( преди 2 години )
    Хайде сега, заради моят 25 годишен автомобил, да ми опростят данъците му. Защото, ако бях врътнал за този период няколко нови коли, представяте ли си, колко много щеше да се ,,изцапа" планетата, заради производството им! А, интересна гледна точка...
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно не им вървят продажбите след като искат да изчезнат колите 2ра ръка и да ти продават разни тунинг комплекти за да си подновяваш сам копфтора. Край с пазара 2ра ръка, производство на нови модели през 10-15 години и полагане на основите за нов пазар за резервни части, както и контрол над раята - това е идеята на миндила от бмв
  • #4
    Карам е90 ( преди 2 години )
    Освен, че най-нагло и високомерна ни казват да си купуваме стари коли, същевременно произвеждат нови ***, които не стават за нищо. Ок, в това отношение съм съгласен - по-добре да си карам старо, но здраво БМВ, отколкото нов лъскав добре изглеждащ б0клук
  • #3
    Извинете, но ( преди 2 години )
    Това е като изкривен от дебелина депутат, грухтящ върху обсипана с храна маса, омазан с храна по дрехите да ти обяснява как било хубаво Ти ( бедняка потънал в нищета и глад ) да си на диета.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, те и сега издържат, но си искат поддръжка. По-интресното е, че до вчера, реявха едва ли не да си сменияме колите през ден и какви ли не глупости прокараха от Брюксел за се случи. И аз харесвам да карам нова, кола, но нямам проблем да си карам и 10г. Какво и е на една на 4г или 10г?
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами започнете отново да произвеждате автомобили, които издържат по 20-30 години и 500-600 хил. км.
fallback
Последни