Шофьорите трябва да се стремят да удължат живота на съществуващите си автомобили, вместо да ги заменят с чисто нови, заяви Моника Дернай, ръководител на екипа за устойчиво развитие в BMW. На публично събитие в Лондон тя каза още, че автомобилната индустрия може да намали отпадъците, като насърчи хората да се придържат към съществуващите си автомобили и да ги преоборудват, за да ги поддържат свежи, вместо постоянно да купуват нови модели.
„Наистина трябва да помислим за удължаването на живота на автомобилите. Така няма да има пазар за употребявани автомобили, където да продавате колите си един на друг, но може би да вземете кола и да удължите живота й“, смята Дернай.
Топ-мениджърът в BMW допълва: „Нуждаем се от нови набори от умения на пазара за резервни части и за проектиране на автомобили, така че седалката да може да бъде премахната и да бъде заменена с нова - тогава това е употребявана кола, която изглежда като нова кола. Може да има същия собственик, който след това да не купува нова кола, но в същото време имаме устойчив бизнес-модел и цялото общество печели от това.“
Дернай говори на дискусия по темата за създаването на кръгова икономика, чиято идея е обществото да използва повторно и рециклира всичко възможно най-много, за да има минимални отпадъци. Тя беше категорична, че автомобилният пазар ще трябва да се промени, за да бъде съвместим с кръговата икономика. В същото време обаче хората ще продължат да имат нужда от притежаване на автомобили.
„Можем ли всъщност просто да преместим всички на обществен транспорт? Мисля, че отговорът е „не“. Вие се притеснявате за обществения транспорт във Великобритания, но ако погледнете САЩ, той е още по-слабо използван. Така че пазарът на автомобили ще продължи да същестува“.
На събитието говори и Джеф Мълган, професор по колективен интелект, публична политика и социални иновации в University College (Лондон). Той даде за пример градове като Фрайбург в Германия, където колите са до голяма степен забранени и всеки се насърчава да ходи пеша, да кара велосипед или да използва обществен транспорт. Професорът обаче признава, че подобна концепция може да изглежда като „пуританска“ и „авторитарна“.