IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо разходът на масло се увеличава при студено време

Случва се и самите шофьори да са виновни за интензивната консумация на смазка

Дори ако подготвите колата за зимна работа предварително, тогава с настъпването на студеното време все още можете да очаквате някои проблеми. Например, когато термометърът падне под нулата, много шофьори забелязват, че двигателят започва да харчи повече масло. Защо се случва това, ви разказваме сега.


масло


През зимата натоварването на силовия агрегат се увеличава, което също увеличава разходът на масло. По принцип това е логично: след като запалите колата, трябва да я загреете, а когато вали сняг, градът е скован и от много километри задръствания. В резултат на това двигателят работи дълго време на празен ход, а това, колкото и странно да звучи, е един от най-тежките режими за него.

Добавяме и различни дизайнерски характеристики - например горещата изпускателна тръба, която минава до картера. Тя буквално препържва смазката. Плюс - недобра защита на двигателя, поради което преносът на топлина е нарушен в двигателното отделение. Оказва се, че дори в студа двигателят работи, сякаш в жегата, но през нощта се охлажда много. Такъв температурен „шпагат“ не добавя ресурс и стимулира увеличеното потребление на смазочни материали.

Случва се и самите шофьори да са виновни за интензивната консумация на смазка. Страхувайки се от силни студове, те сменят маслото с по-ниско вискозитетно - за да улеснят студения старт. Да речем, вместо 5W-40 се налива 0W-20. Но в същото време уплътненията може да не са проектирани да работят с такава „суспензия“. След поредица от загрявания и охлаждания, "тънкото" масло започва да се преминава през уплътненията, което увеличава риска от така наречения маслен глад.

Не трябва да се забравя и още един факт - някои двигатели по принцип са невероятно „лакоми“. Традиционни "маслоядци" са например немските мотори. Тук подчертаваме агрегата 1.8 TSI, който е инсталиран на много модели на Audi, Skoda и Volkswagen. Те работят под капаците на такива популярни автомобили у нас като второто поколение Skoda Octavia и Volkswagen Passat B7. Причината за големия разход на смазка е масленият сепаратор. Той освобождава голямо количество пари във вентилационната система на картера: системата постепенно се замърсява и това причинява проблеми.


масло


Ако говорим за премиум сегмента, тогава помнете BMW 5-серия. През 2008 г. този седан получи бензинов двигател с индекс N63, който стана шампион по консумация на смазочни материали. Обявеният от производителя разход е литър на 1000 километра. А собствениците на "баварците" обичат да натискат газта дори през зимата. Така се оказва, че такива машини „ядат“ течни консумативи с кофи. И, за съжаление, няма лек за тази "болест" - освен да коригирате стила на шофиране.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    Не знам колко се "изпържва" реално маслото от изпускателната тръба, но... По принцип има много коли с напречно разположен мотор и изпускателния колектор да е отпред на мотора, а не отзад. Тогава за да стигне тръбата назад към ауспуха, тръбата минава под картера. А в някои случаи, за да не "виси" много тръбата под картера и да се удари някъде отдолу, картера го "изрязват", т.е. има вдлъбнатина нагоре за да мине тръбата по-нагоре и да не виси под картера.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Моля уточнявайте за кои коли става въпрос, как ще яде повече като тя моята не яде изобщо, тук става въпрос за определен тип немски бангии които трябва да се забранят със закон в градовете.
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Що за глупав въпрос задаваш! Да те питам тогава как повечето бракми по пътищата го минават ГТП? Хайде сети се и не задавай толкова тАпи въпроси!
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Следваща статия: Много шофьори подценяват този проблем, но горещите изпускателни тръби минават до картера и буквално изпържват маслото! Този проблем можете да решите с флекс и електрожен....
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За немските бракми няма лете, няма зиме - маслото си го хапват с апетит. И то голям апетит и за още питат. Винаги трябва да имаш една туба масло в багажника, за да доливаш, че иначе лошо. А това, че зимата колите харчели повече масло не съм го забелязал и няма никаква логика да е така. Зимата колите се карат по-бавно, а от опита, който имам е че колкото повече се настъпва една кола, толкова повече масло консумира. Особено, ако е с турбо това е много ярко изразена. Така, че лятото повече.
  • #5
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Чак пък с кофи? Че те тогава как минават ГТП?
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Защото автомобилът е немски.
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хахаха, изпускателната тръба минавала покрай картера и изпържвала маслото хахаха, вие ми оправихте деня. По-голяма глупост от тази НЯМА!
  • #2
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Синоним на маслоят е немски автомобил! Факт!
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Отдавна не съм чел да напишете нещо вярно. В тази статия най-вярното нещо е това за което ви поздравявам: "Не трябва да се забравя и още един факт - някои двигатели по принцип са невероятно лакоми. Традиционни "маслоядци" са например немските мотори"Това е абсолютната истина, която се знае от всеки с поне малко опит с автомобилите.