fallback

Mercedes-Benz разкри още от електрическата G-Class

Всъдеходът EQG демонстрира страхотна пъргавина на тестовете

Електрическият SUV Mercedes-Benz EQG ще стъпи на пазара през 2024 г., но представители на няколко медии вече получиха възможността да го карат като част от цикъла от тестове за издръжливост. Едновременно с това от компанията-производител разкриха още подробности за всъдехода.

Разработката на Mercedes-Benz EQG стартира още през 2018 г., а през миналата година електромобилът беше представен като концепция на автомобилното изложение в Мюнхен. Серийната производство ще стартира през 2024 г., но представители на медиите вече имаха възможност да тестват всъдехода в Южна Франция, като се убедиха в качествата му.

Mercedes-Benz потвърди, че EQG ще има четиримоторно задвижване (по един за всяко колело) – нещо, с което никой друг модел в линията EQ все още не разполага. Малката електрическа версия на суперколата Mercedes-Benz SLS AMG разполагаше с четири двигателя и инженерите казват, че опитът с този електромобил е бил полезен при създаването на EQG.

В електрическия SUV всеки двигател е съчетан с двустепенна скоростна кутия за увеличаване на мощността. Два или три мотора за EQG са се оказали недостатъчни, тъй като не дават пълна свобода на контрола на сцеплението. От Mercedes все още не са съобщили съвкупната мощност на задвижващата система, но се очаква тя да бъде поне 500 к.с.

Първите оценки са, че комбинацията от 4 електромотора позволи да се изпълняват трикове като завиване на място и показва „чудесата на контрола на сцеплението извън пътя, въпреки факта, че контролният софтуер е в гореща фаза на разработка, тоест все ще не е завършен“.

Традиционният радиус на завъртане на EQG ще бъде значително по-малък от този на стандартната G-Class. Всъдеходът на ток ще се произвежда в завода на Magna Steyr в Грац (Австрия), където се сглобяват и версиите с двигател с вътрешно горене. Двата автомобила – конвенционален и електрически, имат много общи части, главно по отношение на каросерията.

Голямата разлика обаче в платформата, тъй като за EQG в нея е вградена батерия с капацитет от 100 кВт/ч, която трябва да осигуря пробег от 500 км (по цикъла WLTP). Батерията е опакована в издръжлив композитен корпус, който я предпазва от удари в камъни и бродове. Тя значително увеличава теглото на всъдехода, ката задачата на инженерите е да го задържат в рамките на 3500 кг.

С електрификацията Mercedes-Benz иска да удължи живота на легендарната G-класа, но версията EQG ще има много конкуренти на пазара и всички те са проектирани или ще бъдат проектирани от нулата, а не получени в резултат на преобразуването на конвенционални модели. Такива са Jeep Recon, SUV Volkswagen Scout, Rivian R1S и изцяло електрическия Ineos.

fallback
  • #8
    До муахаха ( преди 2 години )
    Я кажи пак за покУлението на чушкопека , че ми стана интересно ! И вземи един буквар , мани ги тия форуми
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    2, сигурен съм, че за теб върхът е Ленд Крузът. Нал' така? Знаеш ли колко тежи той? Я изчисли колко над 2 тона е?
  • #6
    Долния ( преди 2 години )
    Не се притеснявам, че ако видиш мъск, ще му оближеш фасонката.
  • #5
    До долния ( преди 2 години )
    Не се притеснявай! Скоро излиза пикапа на Тесла, който е от 3 мм ултра здрава неръждаема ламарина, която не се притеснява от надраскване на боята, защото въобще не е боядисана. И освен това ще има завиващи задни колела за по-добра маневреност. Разбира се ще има и 4 двигателя - по един за всяко колело, като на автомобила от статията, но понеже от Тесла знаят физичните закони, не са сложи ли четири скоростни кутии, защото с тях не могат да увеличат мощността както се опитват от mercedes.
  • #4
    Муахаха ( преди 2 години )
    Хайдее навъдиха се техническите гении, наследници на покулението разработило чушкопека!!! Колкото сте си купили G класата с ДВГ, толкова ще можете и та да си купите! Колкото досегашната луксозна версия на G класа се е карала по горите, толкова и тая ще се кара! Те са прости дето го правят, щото не знаят потенциала на модела и фанатичната му клиентела! Клавиатурните инжинери пак се разкритикуваха! Немската инжинерна мисъл .... па българската *** убава, убава, та най-убава!!!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Този Мерцедес предполагам че като здравина на конструкцията и като проходимост ще е много добре. Но това че е премиум-лукс и с тази цена която ще му лепнат просто се обезсмисля цялото нещо. Никой няма да го вкара в гората.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    В момента нито една фирма в света не може да произведе истински качествен джип на ток. Да е здрав, да е проходим, да е точния размер, нито прекалено голям нито прекалено малък, макс 2 тона, да е платформа с много възможности за ъгрейди и да има къса и дълга база и др. Не мога да си обясня защо е точно така но е факт. Никой не може да направи такава кола в момента и тя да е на нормална цена. Вижте какво карат любителите на офроуда по целия свят. Предимно стари машини от 90-те години.
  • #1
    Смех ( преди 2 години )
    Пак ли предното отделение ще е зяпълнено от кабеляци и неизползваемо.Немската техническа неграмотност отново взе връх
fallback
Последни