fallback

Предупреждение: Колите на старо няма да поевтинеят!

Експерти очакват употребяваните автомобили да задържат високите си цени поне още 3 години

Цените на употребяваните превозни средства са спрели да растат, но това не означава, че пазарът за тях е на ръба и ще се срине, което ще доведе до поевтиняването им. Това предупреди Тайсън Джомини, вицепрезидент по данни и анализи в организацията за подпомагане на потребителите J.D. Power. Пред Automotive News експертът заяви, че продължаващите затруднения в доставките, ограничаващи пристигането на нови превозни средства, ще доведе до изчерпване на старите през следващите години.

„Ако производителите на автомобили можеха да произвеждат превозни средства, както през 2018 г., преди пандемията от COVID-19, която накара производителите на чипове да променят приоритетите си, а други доставчици да затворят фабрики, изоставането откъм продажби може да бъде изчистено доста бързо и пазарът да се върне обратно към по-умерена ценова среда“, категоричен е Джомини.

Анализаторът посочва, че цените на употребяваните превозни средства са спрели да растат, както беше през 2021 г., когато средната цена на употребявано превозно средство на някои пазари се е увеличила близо два пъти. След това обаче се отчита минимален спад, който вече е спрял.

Джомини очаква цените на колите на старо да останат стабилни, тъй като липсата на нови автомобили продължава да се чувства. Според експерта, тази тенденция ще се запази поне до 2025 г., като ще засегне най-вече колите, чийто лизинг изтича и те излизат на пазара втора ръка. Преди време това беше изгодна сделка, тъй като можеше да се купи 3-годишен автомобил, чийто лизинг е изтекъл и собственикът му го е заменил с нов. Сега обаче подобни предложения са рядкост.

„Това означава, че отстъпката от цената ще изчезне и пазарът на такива автомобили няма да се възстанови, поне докато не се появят други фактори за смекчаване на цената. А основният от тях е достатъчно предложения на достъпни нови автомобили, чиято липса продължава да се усеща“, обяснява анализаторът.

fallback
  • #7
    Ейгоде ( преди 1 година )
    Обясни го Електрика всичко това. Той пък ще ти обясни подробно за средногодишния пробег, за средногодижната скорост, за средногодишното слънцестоене и прочее "средни" работи. И ще видиш как най-хубавото нещо в цялата Вселена е китайската електричка за 4000 долара. Най-вече, защото ще убие "любимите" му 100-годишни производители.
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Това за 4000 долара е пазарска количка с пасивна безопасност съизмерима с тази на скутер. Избираш или багажник или задна седалка. А и без това има място за 4 само ако са китайци по 1.60. Пробега е 120км, ама по NEDC разбирай под 70-80 реално. Зимата се радваш ако изкараш 50. Цариградско и Околовръстното са неизползваеми за нея, защото като я подмине камион с 80км/ч ще я отвее, освен че ще изкара 30км с 80км/ч.
  • #5
    Ейгоде ( преди 1 година )
    Е, как къде са народните китайски електрички? Ти в пещера ли живееш, та не си прочел пет, шест, десет хиляди пъти за 35-те процента електрички по 4000 долара? Малеее, колко си задръстен, не е истина. А иначе иронията с това евро 7 и другите простотии е, че никой не прави малки и леки коли, които са по-екологични по подразбиране. Всички бълват "СУВ"-ове, които обаче трябва да ги блъскат с батерии, старт-стопове и какво ли още не, белким намалят разхода и емисиите с 10-ина процента надолу.
  • #4
    до 3 ( преди 1 година )
    И къде са тези народни китайски електрички? MG са добра оферта, но пак са доста над цената на ДВГ.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Евро 7 със сигурност ще има, но изискванията за него вече няма да са с толкова завишени параметри, а ще е мижи да те лажем, заради лобирането на стогодишните. Но това е игра на руска рулетка, защото могат да се гръмнат в слепоочието с този си ход. Ако те не искат да произвеждат евтини електромобили, за да не канибализират продажбите им на ДВГ, то китайците нямат такива проблеми и ще осигурят евтини електрички и на европейския пазар. А те ще подбиват и цените на автомобили втора ръка.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, Евро 7 няма да има.. скоро, ако въобще изобщо. Но това не променя факта за цените на колите, че по евтини няма да стават, особенно новите.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Първо трябва да поевтинеят новите, за да поевтинеят старите. Дори сега да се случи като дойде евро 7 пак ще скочат. Та който купувал до сега ново или почти ново ще му е лесно. Който не да му мисли.
fallback
Последни