fallback

Евро 7 ще оскъпи новите коли с 5000 евро

Приемането му означава край на субкомпактните модели с ДВГ

Модели като Volkswagen Polo са изправени пред несигурно бъдеще, защото Евро 7 ще направи автомобилите с ДВГ прекалено скъпи. Това обяви изпълнителният директор на Volkswagen – Томас Шефер, според когото приемането на новия екологичен стандарт, който трябва да влезе в сила от 1 юли 2025 г., ще оскъпи автомобилите с около 5000 евро. 

Европейската комисия е на различно мнение, като твърди, че увеличението на цената на нова кола ще бъде около 90-150 евро. Това обаче включва значителни икономии на разходите от страна на производителите, тъй като преднишната прогноза беше за оскъпяване с 304 евро. Според Комисията, увелечение дори с 304 евро няма да се отрази толкова сериозно.

Главният изпълнителен директор на Volkswagen обаче смята, че реалността е много различна. Той предупреждава, че малък хечбек като VW Polo, например, ще струва от 3000 до 5000 евро и това на практика ще убие колата, правейки я недостъпна за клиенти с ниски доходи. Шефер посочва, че освен допълнение към добавянето на „мека“ хибридна система, производителите ще трябва да спазват и по-строги разпоредби за безопасност, които ще изискват инсталирането на скъпа технология. 

Ford вече отбеляза началото на края на малките бензинови автомобили, като обяви край на производството на Fiesta през 2023 г. Това беше огромен удар за феновете на марката, като се има предвид, че моделът от B-сегмента съществува от почти 50 години и дори беше лидер по продажби в своя клас. VW Polo е приблизително на същата възраст като Fiesta и двата се предлагат в различни модификации.

До края на десетилетието друг производител – Stellantis, ще се произвежда само на електрически превозни средства в Европа. Това означава, че моделите с конвенционално задвижване като Peugeot 208, Opel Corsa и Citroën C3 ще бъдат спрени от производство до 2030 г. или дори по-рано. 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Евро 7 не е само за изгорели газове, ами включва и изисквания за активна безопасност. Да тези системи се предлагат на съответните модели, но или са опции или само във високите нива. Реално отпадат базовите модели
  • #2
    Направо 10 000 ( преди 2 години )
    Поредните лъжи дори да го направят пълен хибрид няма да е 5 хил евро отгоре. При положение че сега дори Кодиак покрива евро 6 и в нехибридни варианти то това мрънкане за много по-леки и малки коли звучи смешно едва ли ще имат проблем да покрият смекчените изисквания без разходи колкото още един ДВГ
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Че кой нормашен кара с Еуро 7 копува се олд таймер и се кара без еуро
fallback
Последни