fallback

Завод на Volkswagen за 2 милиарда евро е под въпрос

Бъдещият луксозен електрически седан Trinity остава в плановете на компанията

Германският производител Volkswagen най-вероятно ще промени плановете си за построяването на нов завод за електромобили на стойност около 2 млрд. евро. Главният изпълнителен директор на Volkswagen - Оливър Блуме, преразглежда намерението си за изграждане на планираната фабрика за Trinity (EV), съобщи Reuters, като се позовава на свой източник.

 

 

Според досегашната информация планираният изцяло роботизиран завод трябваше да е в близост до централата във Волфсбург, като основният модел, който от 2026 г. там ще се произвежда, е бъдещият седан на марката Trinity. Списание Manager съобщи, че Блуме иска да отложи този срок до 2030 г. Източникът на Reuters добавя, че ръководството все още планира да пусне автомобилите на пазара с новата архитектура VW SSP Super Platform, но въпросът е дали е необходима нова фабрика, или поточната линия на главния завод във Волфсбург може да ги произвежда.

Подобно на други германски компании, Volkswagen - вторият по големина производител на автомобили в света, е изправен пред натиск да увеличи производството на електромобили, особено след като Tesla стартира своята гигафабрика близо до Берлин. Платформата на модела SSP, планирана за цялата група, вероятно вече няма да бъде лансирана със завода Trinity, както беше планирано, съобщава още Manager.

 

 

Според първоначалния план, строежът трябваше да стартира през 2023 г., а заводът с годишен капацитет от 250 000 електрически превозни средства да заработи през 2026-а. Първият електромобил на конвейера трябва е седан с размерите на Passat, който вече се разработва от инженерите на компанията. Volkswagen Trinity ще бъде първият модел на концерна, който ще използва новата архитектура VW SSP Super Platform. Седанът с изцяло електрическо задвижване е проектиран за пробег от поне 700 км, като ще получи и система за автономно движение от 4-то ниво.

 

 

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    ФВ отдавна нямат клиенти цялата им продукция се пласира в самата фирма като служебни коли на работниците.
  • #9
    До долния ( преди 2 години )
    Проблемът не е че трудно се правят електромобили на шаси за автомобил с ДВГ. На производителите така им е по-изгодно. Проблемът е, че това е низ от компромиси, които ги плаща клиента и той не е много доволен, че трябва да плати по-висока цена, че автомобилът му е по-тежък, че под предния капак няма багажник и че за едно и също разстояние този автомобил харчи много повече енергия, отколкото за автомобил проектиран от нулата за електромобил и произведен в специализирана фабрика за електромобили
  • #8
    До 5 ( преди 2 години )
    Пишеш глупости сегашните електромобили не ги правят в нови заводи. То е ясно че трябват промени но не е нужна изцяло нова фабрика и проблема е недостига батерии а не че е много трудно да правят електромобили в съществуващи заводи
  • #7
    Ренаулт фен ( преди 2 години )
    Няпраео да я закриват тая измислена фирмичка най добре.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво се силят всички и нови марки и нови модели, то вече човек не може да си позлоли някакъв Меган щото бил електричка видип ли, само за новите им марки мислим наистина. Като спадне търсенето и хората спрат да сменят колите на 5 години и край с тези.
  • #5
    До #3 ( преди 2 години )
    Сегашните заводи и линии на сто годишните са много трудно за правене на електромобили ! Изобщо е трудно да се сглобяват ел мобили и ДВГ коли на една линия . Ако беше лесно , сто годишните нямаше толкова много да изостанат от Тесла
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно са разбрали и те, че пасаторите нямат бъдеще.
  • #3
    Правилно ( преди 2 години )
    Излишно е да се изхвърлят ще им е голям успех ако успеят да ползват и наличните си фабрики пълноценно покрай навлизането на Тесла, BYD и всякакви нови марки. Например скоро Fisker започна производството на модела си Ocean в Австрия и планира да достигне капацитет над 100 хил годишно до 2024г
  • #2
    На каруцата 5-то кол ( преди 2 години )
    Ние тук милиардите за нищо ги нЕмаме; как ще ни стигне Фау-Ве? ;-) Но пък "всяко зло за добро" - т.нар. седан отдавна е демоде сред паралиите в Европа, а феновете му тук нЕмаме пари за него, хеле пък на ток...
  • #1
    гном ( преди 2 години )
    таз марка народна е вече изчерпана и компрометирана и вече не стои в класациите з а добри автомобили в първите 10
fallback
Последни