fallback

Porsche възроди легендата 911 Dakar

„Спортният автомобил без граници“ излиза в тираж от 2500 бройки

Германският производител Porsche използва автомобилното изложение в Лос Анджелис, за да представи един доста необичаен модел. С него компанията едновременно създава нова категория – на спортните офроуд-автомобили и отдава почит на легендарното 911 Dakar, което през 1984 г. спечели ралито „Париж-Дакар“. Това е и първото 911 с 4х4.

Всъщност, Porsche 911 Dakar не е нов сериен модел, нито е уникален, а нещо средно, тъй като ще бъде произведено в тираж от 2500 бройки, които ще от пролетта на 2023 г. ще се продават по цял свят. Обявената цена е 230 000 евро, като за да се подчертае специалното в автомобила той ще се предлага в две версии - „911 Dakar“ или „911 Dakar Rallye Design Edition" с устойчив на надраскване корпус от титаниев карбид.

Външният вид на 911 Dakar показва елементите на истинско превозно средство с висока проходимост (Porsche го нарече „спортен автомобил без граници") като червени куки за теглене от кован алуминий на видно място, разширени арки на калниците, прагове на вратите и преди всичко регулируемо окачване, което в стандартен режим вече е с 50 мм по-високо от това на нормално 911 Carrera и може да се издигне дори по-високо.

В допълнение, автомобилът има стоманени вложки, фиксиран заден спойлер и преден капак от въглеродни влакна и композит (CFRP), взет от 911 GT3, брони с големи въздухозаборници и стоманени решетки за защита на каналите от камъни и отломки. На покрива е възможно да се монтира кутия за съхранение на багаж, която издържа до 48 кг и е оборудвана с фарове, захранвани от 12-волтов конектор. При желание е възможно колата да бъде оборудвана с преносима покривна палатка.

Стандартните гуми са гуми Pirelli Scorpion All Terrain Plus с 19-цолови джанти (245/45) отпред и 20-цолови (295/40) отзад, които при необходимост могат да бъдат заменени със стандартни гуми Pirelli Pzero.

Технически 911 Dakar е базирано на модела 911 GTS 4, като се предлага със същия 3,0-литров туин-турбо 6-цилиндров „боксер“, който развива 480 к.с. и 570 Нм въртящ момент. Той е комбиниран със задвижване на всички колела и 8-степенна PDK скоростната кутия. Към това той добавя някои елементи, взети от GT3, като задно управление и опори на двигателя с променлива твърдост, както и динамично управление на шасито (PDCC) със специфична настройка.

Последното включва две специални програми - Rallye Mode и Off-Road Mode, като втората активира режим на повдигане на окачването с още 30 мм („High Level"). Има и система Launch Control с калибриране за „рали“, като и за бързо стартиране на неравни повърхности, което намалява приплъзване на колелата до 20%. Porsche 911 Dakar ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди. Максималната скорост, благодарение на офроуд-гумите, е ограничена до 240 км/ч.

Интериорът на 911 Dakar включва тапицерия Race-Tex и стандартни предни седалки Full Bucket. Вместо това липсват задните, които са премахнати, за да спестят гориво. По този начин се компенсира част от увеличението на масата, дължащо се на допълнителните офроуд-елементи. Крайното тегло е 1611 кг - само със 7 кг по-голямо от това на Carrera GTS с PDK.

За автомобила Porsche предлага пакета Rallye Design, който заменя стандартния цвят Shade Grey с боя, вдъхновена от тази на предшественика от 1984 г. - двуцветна, в бяло и синьо металик, като включва декорация с номер отстрани, а клиентът може да избира между „1“ и 999“.

Още снимки на Porsche Dakar 911 - вижте в галерията:

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Много яко. Де да можех да си го купя.
  • #7
    До 6 ( преди 2 години )
    Няма как да имам респект към нещо което не е функционално. Някаква измишльотина на маркетинговия отдел на фирмата. Респект може да имам към Mitsubishi които са печелили Париж-Дакар 12 пъти (още държат рекорда) и половината от тези победи са направени със автомобили които са почти стокови в основата си. Добавени са ролбари, гуми, седалки, колани и разни други неща за сигурността. Тоест коли каквито е може да си купи всеки човек и то на достъпна цена.
  • #6
    sameman ( преди 2 години )
    Пичовe, понеже явно сте с доста ограничени познания, 911 има традиция в състезанието Париж-Дакар. Няма лошо да има лимитирана версия, която ще има колекционеска стойност. Още след година две, това нещо, ще стува повече на афтърмаркет-а. Много сте далеч от темата. Отделно да се подигравиш изобщо на 911 - един от най-добрите спортини автомобили на пазара от деситилетия, показва само липсата ви на елементарна база. Към 911 само респект и нищо друго.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    "Сливи за смет" Помните ли я тази приказка?
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Наистина е леген-да! Няма по-голям леген, като изключим сегашното недоразумение.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е скрита реклама на "Rothmans" :D. Супер яка е колата, a 953 e легенда!
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Смях в залата! Какъв офроуд с тази друсалка,какви 5 лв? Повдигнали малко Трошето и хоп станало джипка едва ли не. С тези нископрофилни гуми дори за хубав черен път не става. А и с тази цена едва ли някой ще го изкара някога извън асфалта. На всичкото отгоре и към името Дакар сложили за по-голяма тежест. Какъв Дакар, бе дойчовци? С тоя изпилен двигател с 2 турбини при малко екстремни условия и температури ще хвърли водите.
  • #1
    Хаха ( преди 2 години )
    Поредния офроуд автомобил който не може да се кара офроуд. Но пък иначе цената ще е дебела. Явно е някаква нова мода. Вече всичко да се прави фалшиво. Нека да си спомним времето когато това рали наистина беше интересно и в него участваха истински автомобили които съответно имаха цивилни версии и те наистина си бяха корави машини и в напълно стоково състояние.И да сравним сега. Пластмасовото Порше, със 19-20 цола джанти, окачване без никакъв ход и гуми високи 2 пръста ще го караме офроуд?
fallback
Последни