fallback

Старомоден, но надежден начин да проверите акумулатора преди зимата

Така лесно ще се уверите, че устройството ще изкара студените месеци

Какво може да е по-лошо от изтощен акумулатор на кола в ранна зимна сутрин? Всъщност много неща ... Но това ни най-малко не намалява раздразнението от факта, че батерията на любимата ви кола е разредена в най-неподходящия момент. Можете да се предпазите от това с един старомоден метод, с който да проверите акумулатора.

Качествената батерия може лесно да издържи 5 години. Някои шофьори се хвалят, че в техните акумулатори издържат 7, та дори и 9 години. Въпреки това, за да може батерията да служи поне на заветната петица, генераторът трябва постоянно да произвежда желаното напрежение и не трябва да има сериозни проблеми с електрическото оборудване в колата.

Всяка нова година работа на акумулатора обаче увеличава риска една неприятна сутрин стартерът на автомобила да започне да „дъвче“. Зимата е особено проблемна за всяка батерия. Много шофьори вярват, че ако стартерът върти добре и на клемите излиза 12.5 волта или повече, тогава всичко определено е наред.

Всъщност всичко не е толкова просто. С настъпването на първото студено време ситуацията бързо се променя. За да разберете истинското състояние на батерията, първо трябва да вземете поне най-обикновен мултицет. Когато устройството е в ръката ви, трябва да вземете показания. Първо измервате напрежението в батерията без натоварване, а след това същото се прави при въртене на стартера. След това сравнявате резултатите.

Напълно заредена батерия без натоварване трябва да показва 12.7 волта или повече. С увеличаване на натоварването на акумулатора напрежението първо ще падне под 10 волта и след това ще се върне до стойност от най-малко 10.2 волта. Въпросът е, че при пълен 100% заряд напрежението на батерията не трябва да пада под 10 волта за по-значителен период от време.

Акумулаторът трябва да се проверява след най-малко 24 часа бездействие на автомобила. Ако оборудването показва 12.5 V без натоварване и 9.6 V под товар, това означава, че зарядът е спаднал до поне 75%. Ако показанието на волтметъра при натоварване падне до 8.4 V и остане там, тогава батерията държи само 25% от мощността си. Ако батерията след ден на бездействие и без натоварване покаже под 11 V, то в нея има много по-малко заряд,

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Навремето киселинните акумулатори нормално си издържаха по 10-12 години. Но тогава производителите все още не пестяха оловото като сега. Старите акумулатори имаха капачки за доливане и дебели плочи които позволяваха дори след като "умре" акумулатора да бъде ремонтиран, почистен и да продължи да работи още няколко години. А сега вече ги правят запечатани и са по друга технология. Като умре, директно го изхвърляш.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Каквото и да му проверяваш мре от веднъж, повечето пъти без индикация
fallback
Последни