fallback

Как да удължите живота на автомобилния катализатор

Най-лесното и най-евтино решение е да го премахнете, но има и други варианти

Българският автомобилен парк не е млад и тенденцията „Купувам нова, карам три години и я продавам“ се отдалечава все повече и повече от обикновения шофьор у нас. Няма съмнение, че повечето от употребяваните коли, които се движат по нашите пътища се сблъскват с един от най-трудните и скъпи проблеми на съвременната кола - повредата на катализатора. Как да отложите този ден колкото е възможно повече, ви разказваме сега.

Най-лесното и най-евтино решение е премахване на катализатора. Това обаче не е добре за автомобила. Превантивната „хирургия“, която правят много собственици на автомобили, е „опция“, но трябва да се направи внимателно. След като отрежете един от възлите от системата, трябва да направите промени в софтуера на двигателя, да използвате различни „трикове“, което в крайна сметка води до куп проблеми и трудности.

Лошият опит на познати, след премахване на катализатора, кара мнозина да търсят други варианти. Замяната с нов е прекалено скъпо удоволствие, за това въобще не я коментираме. Има едно много продуктивно решение, което ви позволява да удължите живота на катализатора. То като цяло е просто - оказва се, че катализаторът може да се измие! „По-чистият“ катализатор, разбира се, също може да се запуши, но ще отложите това неприятно събитие с години. Така с една проста операция, която не е твърде скъпа, можете и да спестите много.

И така, катализаторът се намира в изпускателната тръба и основната му задача е да почиства вредните емисии. Просто казано, преминавайки през него, отровните изгорели газове престават да бъдат такива. Запушен с остатъци от изгоряло масло и нискокачествено гориво, катализаторът причинява лоша работа на двигателя, бавно ускорение и загуба на мощност. Точно в този момент контролният двигател светва на таблото.

Факт е, че самият нов катализатор ще бъде скъп: той се състои от благородни метали, включително злато и платина. Освен това стар, остарял катализатор струва много пари, за които „хирургът“ редовно „забравя“ да уведоми собственика на колата. Поради тази причина се е развила популярността на операцията: майсторът получава пари два пъти. Първо, от собственика на колата, а след това от доставката на възела до пункта за цветни метали. Именно заради това майсторите препоръчват "изрязване".

Въпреки това си струва да вземете такива сериозни решения само в един случай: ако катализаторът вече е започнал да се разпада. Ако е непокътнат - лесно е да се провери, просто се развие първата ламбда сонда и се вкара вътре камера, тогава катализаторът определено трябва да бъде спасен и измит.

Всичко, от което се нуждаете, е водоструйка и специални разяждащи химикали, които могат да отмият натрупаните с години отлагания. Час работа и можете да поставите катализатора отново на място. Има сервизи, които извършват тази услуга. Тя не е скъпа и е в пъти по-добра от премахването на катализатора.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Какви са тия измишльотини... на мен хем не ми взеха пари да го махнат, хем ми платиха! Хем колата върви в пъти по-добре, хем няма повече да го имам тоя дерт. А на ГТП-то, който му се мери - моята кола е с 4 дупки отзад. Те пъхат в една - направо отчитат планински въздух. А ако не отчитат - срещу една двулитровка бира, пак ще го натъманят!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    За Да си запазите катализатора недей те да ходите да си оправя те гърнетата в разни пробити гаражи
  • #13
    Джамбаза ( преди 2 години )
    Във всички по-големи градове се предлага машинно почистване на катализатори и DPF.Услугата се извършва със специални машини и съответните препарати.Всяко друго решение е съмнителнои най-често неуспешно.
  • #12
    Джамбаза ( преди 2 години )
    Не подвеждайте!Голяма грешка е да се мие с водоструйка,защото сърцевинатаЕ крехка и лесно може да се разруши структурата.И все пак,ако става въпрос за катализатор,то може да се приеме,че е възможно някакво измиване по. описания начин.Но филтъра за твърди частици DPF/FAB няма нищо общо с катализатора,освен че често са поместени в едно тяло.Ако някой се подведе и пробва да измие DPF с водоструйка и содо съдържащи препарати,то провала ще е сигурен и единственото решение ще е да се изкърти ...
  • #11
    До #9 ( преди 2 години )
    Става дума за бензинови бе колега. Толкова ли не успя да се сетиш? Ако беше дизел нямаше да се казва катализатор.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    До номер 1 ,70% от колите в Бг са без катализатор, да си чул за някой глобен.
  • #9
    До 5 ( преди 2 години )
    Леко само със съветите за оборотите, че някои дизели ще им изхвърчат буталата на 6000 ;)
  • #8
    до 4 ( преди 2 години )
    "Само пречат и спъват колата" - Мозъка ти е спънат на теб. Тия мантри дето ги ръсиш за ***.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Хората дават филтрите на вторични суровини да изкарат някой лев.
  • #6
    PLAID ( преди 2 години )
    Точно така. Махаш катализатори, EGR-и всичко, слагаш права тръба 3 цола, взимаш 2 колена и боркорона за метал, вкарваш тръбата в купето и газ до дупка! Да видиш как ше тръгнат нещата
fallback
Последни