fallback

Гръмнали двигатели отложиха премиерата на прощалния Challenger

Инженерите на Dodge не успяват да се справят с увеличената мощност

През август Dodge официално обяви, че седанът Dodge Charger и купето Dodge Challenger ще бъдат бъдат спрени от производство в края на годината. Слизането на двата култови модела от сцената трябва да бъде ознаменувано с пускането на гамата Last Call, в рамките на която бяха обявени седем лимитирани версии на двете коли. Най-мощната от тях обаче все още не е разсекретена и както се оказа, за това има основателна причина.

В Dodge бяха планирали премиерата на автомобила да се състои по време на изложението за потребителска електроника, което се провежда в Лас Вегас. Представянето обаче беше отложено за неопределен срок, а американският автомобилен производител обясни отмяната на презентацията с „проблеми с продукта и трудности с доставката на компоненти“.

Оказа се обаче, че това не е точно така. Пред журналисти изпълнителния директор на Dodge - Тим Кунискис, призна, че инженерите на компанията не могат да се справят с увеличената мощност на двигателя на автомобила.

„Няма да се крия зад обичайните „проблеми с веригата за доставки и чипове“ и подобни неща. Това не е за мен. Трябваше да покажем колата на SEMA, но имаше трудности - добавянето на мощност към Hellcat е много лесно, но ако искате да продадете колата като фабрична кола, тя трябва да премине пълния цикъл от необходими тестове. За съжаление не е толкова лесно.

Тестваме двигатели на динометър с пълна газ 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. По време на тези тестове вече взривихме седем двигателя, но се надявам, че успяхме да разрешим проблемите. Но все още чакам края на теста със затаен дъх “, каза топ- мениджърът пред The Detroit Bureau.

Според Кунискис премиерата на най-екстремния Dodge Challenger в историята на модела трябва да се състои преди края на 2022 г. Марката все още не е предоставила официално точна информация по темата.

fallback
  • #16
    До долния ( преди 2 години )
    А защо смяташ, че за камиона ще ползват батериите и двигателите на тесла модел 3, а не първите двигатели на масовите тесли, който имаха проблеми както и батериите за лаптопи, които им слагаха?А нещо да кажеш за последната батерия, която изкара милион километра, след като беше сменена?А са сменени само три двигателя, което прави последния сменен двигател четвърти и той е сменен на 320 000 км. Тоест първите са изкарвали по стотина хиляди, докато не открият проблема с виещите лагери.
  • #15
    Последния Софиянец ( преди 2 години )
    Света ще премине на електрическа тяга , а бензиностанцията с ракети ще гледа жално
  • #14
    //// ( преди 2 години )
    Електромобилът сменя първата си батерия при пробег от 290 000 км, а втората след още 150 000 км. За електромоторите има по-малко информация, но е известно, че 4 от тях са използвани за първия милион километра.
  • #13
    //// ( преди 2 години )
    Германецът Ханс-Йорг Геминген постави нов рекорд със своята Tesla Model S, като навъртя над 1 млн мили (1,6 млн км). Таксиметровият шофьор ползва модификацията P85+, като не смята да спира дотук и ще продължи да използва електромобила.Факт е, че колата вече не е в първоначалния си вид, като е сменила 8 пъти електромотора си и 6 пъти батерията. Границата от милион километра е премината през 2019 г., а до есента на 2020 г. са добавени още 200 000 км.
  • #12
    //// ( преди 2 години )
    "Тази Model S P85, една от най-първите модификации, е произведена през 2013 година и била използвана като тест автомобил. Когато Хансьорг я купува, вече има навъртени 30 хиляди километра. А останалите до един милион, са лично негово дело. За цялото това време, ентусиастът записал на сметката си една смяна на батериите и три нови електромотора. Всички ремонти били покрити от гаранцията и разходите по ремонтите били минимални за собственика."
  • #11
    //// ( преди 2 години )
    Хайде стига тази мантра за безсмъртните ел.двигатели и батерии. Може да прочетеш в статията, човекът колко батерии и двигатели е сменил.
  • #10
    //// ( преди 2 години )
    https://automedia.investor.bg/a/2-***/43622-germanets-shte-podobryava-sobstveniya-si-rekord-za-probeg-s-tesla-model-s
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако все пак мощността на електродвигателя не ти стига, просто слагаш още един електродвигател, който струва 800 долара и тежи 30 кг и така добавяш двигатели, докато достигнеш необходимата мощност и въртящ момент.Ама колко пък двигатели да ти трябват, като за 40 тонния камион, който ускорява тези 40 т за 20 секунди, първоначално бяха предвидени четири двигателя от тесла модел 3, но после ги намалиха на три броя защото били достатъчни. Първото им обслужване е планирано на 1,6 милиона километра ...
  • #8
    До 4 ( преди 2 години )
    А не ти ли прави впечатление, че шефа на една от най-култовите компании със 100-годишен опит за бързи автомобили ти говори за проблем с добавяне на мощност на техния най-добър автомобил, а в същото време разни стартъпи, включително дребни китайски фирми предлагат електромобили с мощност хиляди конски сили и ускорения много по-бързи от най-бързия Challenger?На електродвигателя няма какво да му гръмне и дори няма какво да му се износи. Има милиони електрически двигатели, които работят по 24/7
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    По-добре не питай и стискай палци да не си покрай такъв двигател. Буквално излизат от капака и осколки има! Ако беше блокирал двигател просто щеше да ти каже блокирал двигател, но като блокира нещо при тези обороти, инерцията на движещите се части е толкова голяма, че изпочупват всичко наоколо.
fallback
Последни