fallback

Как да се отървем от свистенето под капака... с дезодорант

Има много потенциални източници на шум от двигателното отделение на всяка кола

Шумът под капака може да се дължи на различни причини. Ясно е, че ако повреден двигател, триковете не са достатъчни - ще трябва да ремонтирате двигателя. Много по-често обаче от двигателното отделение се чуват много по-малко заплашителни шумове.

Най-често те са свързани със задвижвания или на газоразпределителния механизъм на самия захранващ блок, или на приставки - например генератор, помпа на охладителната система, климатик. Като правило това са свистящи звуци. Те възникват както при определени режими на работа на двигателя, така и постоянно. Причината може да бъде както неизправност (износване) на различни обтягащи ролки, техните лагери, така и на самите ремъци .

Свистенето на ролка може да означава, че нейният лагер е изчерпал ресурса си. А свирнето на ремъка ще ви подскаже, че обтяжната ролка вече не работи добре и ремъкът непрекъснато се трие в повърхността ѝ, като е подложен на повишено (и силно) износване.

Временно решение на проблема може да се намери чрез прилагане на обикновен продукт за лична хигиена - гел антиперспирант. Във всички от тези средства се съдържат куп полезни вещества за хората. Но за да решим "звучния" проблем, ние се интересуваме от основата на гела. Мнозина не правят разлика между дезодорант и антиперспирант, но те са две напълно различни групи продукти. 

Антиперспирантите влияят на самия процес на потене. Сред активните им съставки в повечето случаи са алуминиевите соли (алуминиев хлорохидрат или хлорид). Те не са много издръжливи на открито, но могат да ни помогнат за известно време. Докато моторът работи, внимателно нанесете антиперспиранта върху движещия се ремък.

Гелообразната течност бързо и равномерно ще се разнесе по повърхността му и ще се превърне в своеобразен лубрикант между нея и проблемния обтегач. Това ще позволи на ремъка да се плъзга почти без съпротивление по повърхността на зациклила ролка. Звукът ще изчезне. Ясно е, че това е временно решение. Но в някои случаи може да е полезно.

Например, когато шофирате далеч от цивилизацията, Ремъкът може да не издържи до автосервиза и тогава колата ще се превърне в недвижима собственост някъде далеч от населено място. А смазването с препарат против изпотяване ще ви позволи да стигнете до сервиза. Този метод се използва и от прекупвачи. Свиренето е временно премахнато, за да се продаде колата на нищо неподозиращ клиент като "перфектна".

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига с тия глупости. Веднага сменяте ролки и ремък или верига ако трябва.
  • #6
    4х4 ( преди 1 година )
    ЛЕЛЕ!!!НЕ ПОДВЕЖДАЙТЕ ХОРАТА!СМЯНА НА РЕМЪЦИ И/ИЛИ РОЛКИ!!!.ПРИПЛЪЗВАТ КАТО ОСТАРЕЯТ И СЕ ВТВЪРДЯТ.ЗА РЕМЪКА НА ГАЗОРАЗПРЕДЕЛЕНИЕТО Е НЕДОПУСТИМО ТОВА!!!НЕЗАЩИТЕНИЯ МОТОР ЗАМИНАВА В *** ПРИ СКЪСВАНЕ!!!
  • #5
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    И с водица да го понапръскаш, временно ще спре да свири...Ама, друго си е да го ръснеш с Пиер Карден или Версаче! Отивам до Автокомплект, купувам си ремък и ролки, а пичът ме пита: А, едно Пако Рабанче няма ли да вземете!?....
  • #4
    Възмутен ( преди 2 години )
    Е тона вече е върха на глупостта. И най - слабия монтьор знае, че ремъка трябва да не е омаслен и да не приплъзва
  • #3
    Пешо ( преди 2 години )
    Тук ни учат как да продадем старата трошка
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Слагате си дезодорант и отивате в сервиза. Другото са глупости от 1001 нощ.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Румба, що е "гел антиперспирант"? Гугъл не откри ли нещо на по-нормален български?
fallback
Последни