fallback

Защо фаровете на колите масово помътняват

Изопропиловият алкохол е главната причина за този проблем

В последно време много шофьори ще се сблъскат с проблеми, свързани с оптиката на техните автомобили. Стъклата на фаровете започват да пожълтяват, което влияе на безопасността, тъй като осветлението е критично важно за шофиране в тъмната част на денонощието. За причините за помътняването на фаровете ви разказваме сега.

Повечето системи за измиване на предното стъкло и фаровете, както и т.нар. "активна пяна" по автомивките, са предназначени да работят с течности, които съдържат метанол. В Европа обаче това вещество беше забранено, защото е отровно. Тук трябва да отбележим, че въпреки че метанолът е вреден за хората, той не влияе неблагоприятно върху пластмасовите покрития на фаровете.

Заради забраната препаратите за измиване, както и всички течности за чистачки и фарове вече са само на базата на изопропилов алкохол, а той се счита за силен разтворител, който агресивно засяга пластмасата и гумата. Проблемът е, че при контакт с него пластмасите променят структурата си и някои от свойствата си. За да намалят този ефект, производителите добавят специални добавки, но те не винаги помагат.

В същото време по документи се оказва, че всичко е наред. Няма забранен метанол! Прозрачното поликарбонатно покритие на фаровете, което редовно се мокри с такава течност пожълтява, напусква се и матира. На силно слънце микропукнатините могат да се видят с просто око. Всичко това, намалява осветлението на фаровете, като освен това разпръсква светлинния лъч и фаровете започват да светят по-слабо.

Което пряко се отразява на безопасността, защото, да речем, през ноември нощите са най-тъмни, а качеството на пътното осветление у нас е критично. През зимата към помътняването на фаровете се добавят реагенти против заледяване, залепващи по оптиката. Струята на миещото устройство е твърде слаба, за да ги измие, така че видимостта пада още повече. 

А що се отнася до жълтото покритие и драскотините, можете да опитате да полирате фаровете.  И по-добре - в специализиран сервиз, защото ако опитате сами и не сте наясно как се прави това, то може да се стигне до подмяна на фара.

fallback
  • #6
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Пичове, решението струва 7-8 лева и 5 минути. 5-6 пъти съм го правил и резултатът винаги е много добър. Никакви скъпи полирпасти, полирмашини и т.н....Просто забършете фара с влажна кърпа, изчакайте го да изсъхне, облепете около него с хартиено тиксо и го напръскайте с най-обикновен автобояджийски безцветен гланцлак. Резултатът ще ви изненада много приятно. Само не прекалявайте с лека, за да не протече. То е видно колко е необходимо. Успех!
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Малко шглоккичка, пювнеш 2-3 пъти, позажулиш леко и айде. Чистак бърсак
  • #4
    Вин ( преди 2 години )
    Стъклата са тежки и трудни за разнообразни форми! Освен това, никой не очаква колите да се ползват повече от двадесетина години, а сегашните изкарват толкова.p.s. Няма "комунистически" фарове, понеже автомобилите са измислени, въведени, направени достъпни преди комунизЪма и го надживяха, но да, Трабанта си е такова ***:)
  • #3
    ogog ( преди 2 години )
    най-големия враг на поликарбоната е силно алакани препарати за измиване. Ако вземете един какъвто и да е обезмаслител и сходен препарат и четете етикета, ще видите че не се използва върху алуминий, поликарбонат и тн. А метанола не вреден,той е отровен - летален и го подчертайте дебело. И не можеш да променяш полимерни структури в амбиентни условия с некъв мършав МеОН.А да използваш iPrOH за неква скапана течност за чистачки, няма да има кой да я купи щото ще е е..и и парите.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Щото са ширпотреба боклюци. Затова. Едно време фаровете ги правеха от стъкло. На практика вечни. И бяха с обикновени крушки халоген с рефлектор дето струват 5-10 лева и се сменят за минути дори при нужда на пътя. Светят приятно жълто и не уморяват очите и не заслепяват насрещния трафик. А сега е един фар струва стотици и дори хиляди левове и като го напече слънцето петата година става вторична суровина.
  • #1
    seifi ( преди 2 години )
    Ужас а комунистическите фарове на трабанта не потъмняват, и ще дам в сервиз да ми ги лъснат фаровете. Новите коли са бракми с ефтини материали.
fallback
Последни