fallback

Ford обяви: Спираме Fiesta през юни 2023

Легендарният модел ще бъде заменен от електрическа версия на Puma (ВИДЕО)

Американската компания Ford официално потвърди, че моделът Fiesta ще бъде спрян от производство през юни 2023 г. Една от най-дългогодишните емблеми в портфолиото на производителя ще бъде заменена от изцяло електрическа версия на Puma, която ще бъде сглобявана в Крайова (Румъния). Ford пусна трогателно видео, за да се сбогува с Fiesta и също така да визуализира задвижваната от батерии Puma.

Fiesta се продава от 47 години в девет поколения. В момента производството се извършва в Кьолн и компанията информира, че само версията с пет врати на хечбека ще продължи да върви на конвейера до лятото на следващата година. Всички поръчки на клиенти ще бъдат изпълнени и ще се приемат нови, докато не бъде запълнен оставащия производствен капацитет. Fiesta ST също ще бъде спрян от производство през 2023 г.

Краят на Fiesta ще отбележи и края на производството на двигатели с вътрешно горене в един от най-важните заводи на Ford извън САЩ - заводът в Кьолн, който ще бъде преобразуван в център за електрификация, където от следващата година ще се произвежда нов среден кросоувър, захранван с батерии.

Ford планира да произведе 1,2 млн. електрически машини там през следващите шест години. Производството на 1.0-литровия трицилиндров двигател EcoBoost ще бъде преместено в завода за двигатели в Крайова. Плановете на Ford са да пусне не по-малко от три нови чисто електрически пътнически автомобила и четири търговски в Европа до 2024 г.

 

 

Оригиналният Ford Fiesta беше пуснат на пазара през 1976 г. и от тогава са пуснати на пазара над 18 милиона бройки. Fiesta е произвеждан в най-малко 13 различни държави, включително Обединеното кралство, Испания, Мексико, Аржентина, Бразилия, Южна Африка и др.

По-рано тази година автомобилният производител прекрати производството и на Mondeo, един от най-обичаните модели в D-сегмента в Европа. От Ford обаче заявиха, че ще има поне един plug-in или напълно електрически модел във всеки автомобилен сегмент на континента от 2026 г. Независимо дали това включва наследник на Mondeo, който все още се продава в Китай като напълно преработен модел.

Компанията също така декларира, че ще премине през „най-голямата трансформация в историята си“, която, поне в Европа, включва препозициониране на пазара като по-авантюристична марка.

Донякъде в противоречие с тази нова философия, автомобилният производител потвърждава, че моделите S-Max и Galaxy, неговите най-просторни и готови за приключения автомобили на Стария континент, ще бъдат спрени от производство през пролетта на следващата година, без да се планират директни заместители. Решението идва в резултат на прехода на Ford към изцяло електрическа продуктова гама.

 

Ford Galaxy беше пуснат през 1996 г., когато първото поколение на семейния автомобил пристигна като продукт на съвместно предприятие между Ford и Volkswagen Group. Моделът се продава също като Volkswagen Sharan и SEAT Alhambra, но когато моделът от второ поколение дебютира през 2006 г., се премества на нова платформа, споделена с Mondeo.

От пускането му на пазара повече от 820 000 броя от Galaxy са продадени в Европа. Вече не могат да се правят поръчки за нов S-Max или Galaxy. Само съществуващите ще бъдат произведени в завода на Ford във Валенсия (Испания) преди двата модела да бъдат спрени.

 

Още снимки на Fiesta - вижте в галерията:

 

 

fallback
  • #6
    Фиеста ( преди 1 година )
    Имаме една такава нова от 2006та. Безпроблемна. Жалко че еко историите вдигнаха двукратно крайната цена на малките автомобили. За 150к км само усмивки и без неприятни случки. Благодарим Форд. Може би трябва да побързам да взема още една нова.
  • #5
    Нов ( преди 1 година )
    Имам голям и просторен Форд за 8 пасажера. Приключенията включиха подмяна на дизелов двигател на 5 години и пробег от 35 000 км, Произведен беше в Турция. Само в моят район имаше няколко от същата година и същия модел двигател с изпушил двигател. Никога повече Форд. С времето списъка на повредите става все по-дълъг, а пробега, който правя е много малък и винаги от нов го ремонтират и поддържат във Форд концесионера, който си подмени компанията, за да нямаме право на картелно обезщетение.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Закривай!
  • #3
    Луди хора ( преди 1 година )
    Доброволно искат да отстъпят мястото на най-продавана американска марка в Европа на Тесла. Преди 2009г правеха по около 1.5 милиона продажби в Европа, след това до 2019г имаха по около 1 милион, миналата година бяха 570 хил и явно се целят към незначителен дял и 300-400 хил да се борят със Сеат :D
  • #2
    Aleks ( преди 1 година )
    Не случайно през последните години Фиеста беше един от най-продаваните модели автомобили в Европа. Да го спреш от продажби, когато все още е в епогея си е доста недалновидно.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Нормално беше си боклуквсравнение с Клио 208 и ц3
fallback
Последни