fallback

Може ли Bugatti Divo да бие Tesla Model Plaid S на драг?

Струващата 8 млн долара хиперкола успя да постави световен рекорд (ВИДЕО)

На хартия Bugatti Divo и Tesla Model S Plaid са два от най-бързите серийни автомобили на планетата. Общата им цена надхвърля 8,1 млн долара, като от тях 8 млн струва лимитираната версия на хиперколата на Bugatti. И двата автомобила рекламират време от под 9,5 секунди на 1/4-миля, но какво се случва когато се изправят един срещу друг.

Екипът на DragTimes отиде в Дубай, за да провери, като изправи двете машини една срещу друга на пистата. Надпреварата започна със старт от движение със скорост от 40 мили в час (64 км/ч), където милионите, вложени в технологиите на Divo, се оказаха безполезни срещу електрическия автомобил. Хиперколата не успя да настигне Tesla, въпреки че на финала развива малко по-висока скорост – 250 км/ч срещу 247 км/ч за електромобила.

Вторият старт е отменен, защото Model S Plaid удря нещо на връщане и се налага долният преден дифузьор да бъде поправен. Докато трае ремонтът, Divo прави няколко преминавания, като без проблеми побеждава Porsche 911 Turbo S. При един от тестовете хиперколата на Bugatti постига време от 9,27 секунди, за което се твърди, че е световен рекорд на 1/4-миля за автомобил с двигател с вътрешно горене (от Car and Driver по-рано обявиха, че са постигнали 9,1 секунди със същия автомобил, така че спорът остава отворен).

В последната надпревара Tesla и Bugatti получават нов шанс да се изправят един срещу друг, но Divo, въпреки че е с включен лаунч-контрол, не успява да смени предавките и Tesla Model S Plaid се изстрелва далеч напред, за да запише още една победа в актива си.

Снимка и видео: Drag Times.

fallback
  • #7
    Дфен ( преди 2 години )
    Тесла може да я бия само светкавицата
  • #6
    До долния ( преди 2 години )
    Е така де. Какви са предимствата на ДВГ тогава? Преди бяха при високите скорости, където дори автомобили с по-малко коне биеха електромобилите. А сега? И конете повече и скоростта голяма, а резултатът... Резил. Представи си с бъдещите по мощни и леки батерии и електромобила да не е с три, а с четири двигателя? 500 кг по-малко и 500-1000 коня повече? Тогава и спирачките няма да имат проблем.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Да де ама е важен въртящият момент а не толкова конските сили в случая и къде го мериш на валя или на колелата.
  • #4
    До долния ( преди 2 години )
    Именно де. Нали точно предавките му пречат. Теслата вдига над 300 км в час на същата предавка на която стартира и не превключва предавки. Въртящият момент е огромен още от старта. И както виждаш дори на летящ старт от 60 км в час, пак бие бугатито, защото доускорява по-добре от него, въпреки че то има 500 коня повече и май е по-леко.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е проектиран за тази дисциплина а да развива над 400км/ч товя предпооага повече импо дълги предавки
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Сега остава отворен въпросът, защо като има 500 коня повече и е типичен спортен автомобил, проектиран точно за тази дисциплина, уж най-бързия сериен автомобил в света точно на тази дисциплина, пада от сравнително евтин петместен седан с опция за седем места?
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Споко пичове сега ще се появи някой псевдоексперт да каже че ускорението няма никакво значение при двуместно Бугати за 8 милиона евро, мощно 1500 коня и високо 1.20 м щеше да има значение само ако не загуби от петместна Тесла за 0.15 милиона, 20 санта по-висока и с 500 коня по-малко иначе естествено не това е най-важно но само по себе си е странно
fallback
Последни