fallback

В Украйна направиха електрически Trabant

В създаването на червения ветеран със 109 к.с. има и българско участие

Култовият и останал в историята Trabant има електрическа версия – трудно е да се повярва, но е истина! И още нещо – в този реализиран проект има българска връзка. Ентусиаст от украинския град Днипро, който се казва Евгений, е трансформирал една от източногерманските автомобилни емблеми в електричка, собщава Аuto.24tv.

 

 

Въпросният Евгений е придобил Trabant 601, но решава добре запазения ветеран да стане модерен електрически автомобил. Доколкото може вечно подиграваният двутактов „Траби“ с мощност 26 .к.с да бъде модерен. Trabant е бил масов модел и в Украйна, но екземпляри в добро състояние са рядкост. Този е с чужди брони, джанти, фарове, огледала.

За да добие една ретро кола динамиката на модерна, освен мощен двигател (няма значение дали е електрически или с вътрешно горене), се нуждае от ново окачване, мощни спирачки, здрави гуми и много други неща. И не е толкова лесно да се вгради наистина „луда“ електрическа тяга в тридесетгодишна кола. И освен това е много скъпо.

 

 

Електрическата трансформация на този автомобил преминава през няколко етапа. Авторът на проекта намира този Trabant 601 с каросерия в добро състояние, дори не е изгнила. Но оригиналният двигател се нуждаел от ремонт и собственикът решава да го замени с електрически. Първоначално електрическото задвижване е примитивно - домашен контролер, оловно-киселинни акумулатори и двигател от продукцията на… Balkancar!

В материала не се съобщава как се е озовал в този човек електрически двигател на българската фирма за разработване и производство на електрически превозни средства за индустрията, която започва работа в началото на 50-те години на миналия век.

 

 

Отначало вместо двутактовия бензинов мотор, към стандартната скоростна кутия е закрепен силов агрегат от електрически мотокар Balcancar. Захранването е от три евтини оловно-киселинни батерии, но автомобилът няма мощност. Така с течение на времето и технологията на Евгений се усъвършенства.

Следващият етап е поставяне на задвижващ агрегат от Nissan Leaf (109 к.с.) с помощта на допълнителна рамка. Модифицирани са предните главини с дискови апарати, като е характерно, че оригиналното окачване е запазено. Първоначално батерията е малка, но след това получава 300-волтова с капацитет 10 kW, което добавя не само пробег, но и скорост.

Известно време отнема и работата с електрониката по модула за зареждане, настройката на режимите за възстановяване и ускоряване. Постепенно на автомобила се появява модерно допълнително оборудване - LED оптика, автономен дизелов нагревател, устройство, което позволява зареждане от улични зарядни устройства.

Така се ражда самоделният електрически Trabant. Според някои източници този опит е пети в Украйна за електрифициране на същия модел. И първият успешен. Интересна подробност за динамиката е, че след една година експлоатация собственикът кани експерт по чип тунинг, за да… успокои прекалено активния Trabant. Колата тръгвала толкова рязко, че водачът и пътниците се чувствали неудобно. Корекцията направила електрическата кола по-удобна за ежедневна употреба - сега се харесвала не само от обществеността като гледка с червения си цвят, но и от водача и пътниците.

 

 

fallback
  • #2
    aliens01 ( преди 2 години )
    Антони Йорданов, автора на статията.Много си зле, питай вашите дали не съжаляват заради теб, че не са плзвали предпазни средства.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Трабант никога официално не е изнасян за бившия СССР, така че е странно в статията да се споменава, че е "бил масов модел и в Украйна". Но още по-странно е, как авторът се учудва, откъде у ураинец попада електромотор от Балканкар.. Еми, бате, като си исторически неграмотен и не си наясно, че снабдявахме целия СИВ с мото- и електрокари, поне да не се излагаш, предлагам.
fallback
Последни