fallback

Tesla Model Y е на път да бие Ford F-150 по продажби още тази година

Електрическият кросоувър вече влезе в Топ 10 на най-успешните коли на света

До момента Tesla е продала 500 000 бройки от Model Y, като очакванията са преди края на годината тази цифра да нарасне до 760 000. Главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск вече обяви, че компактният кросоувър ще стане най-продаваният електромобил на света, като ще изпревари своя по-малък брат Model 3.

Всъщност, Model Y вече е в Топ 10 по продажби сред всички автомобили за 2020 г. На първите места в това класиране са Toyota RAV4 и Toyota Corolla, всеки с около 1,1 милиона доставки. Тези два модела трудно ще бъдат настигнати, но според Bloomberg кросоувърът на Tesla вероятно ще изпревари най-популярния автомобил в САЩ – Ford F-150.

Това означава, че Model Y ще се превърне и в най-успешния американски автомобил на пазара още през тази година. При това става дума за превозно средство на производител, който предлага само електромобили. Самият Мъск дори отиде по-далеч, като прогнозира, че Model Y съвсем скоро ще стане и най-продаваният автомобил на планетата.

Колкото до сравненията с пикапа на Ford, трябва да се има предвид, че Tesla и Ford са единствените два автомобилни производителя, които никога не са подавали молба за банкрут. Сега Ford произвежда изключително успешен електрически пикап – F-150 Lightning, както и напълно електрическа кросоувър-версия на емблематичния Mustang.

Всъщност, именно Ford Mustang Mach-E е може би най-големият конкурент на Tesla Model Y, като битката за клиенти между тези два електромобила тепърва ще става по-сериозна. Но кросоувърът на Tesla засега има сериозно предимство.

fallback
  • #21
    До долните ( преди 2 години )
    Разбира се че скоро сериозните производители няма да имат евтини модели електромобили. Причината е, че производството на батерии е ограничено заради недостига на материали за тяхното производство, което спекулативно вдига цените на материалите и прави това много печеливш бизнес в който се инвестират милиарди, но този бизнес ще заработи след не малко пет години. Дотогава ограничените количества батерии ще се влагат само в най-скъпите модели с най-много екстри, за да носят най голяма печалба.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблема е , че сто годишните спаха , и изведнъж ( благодарение на дребно-плешиво-диктаторче от изостанала северна държава) се оказаха безкрайно изостанали ! А фабриките( оборудването) на тези проИзводители са негодни за електромобили. В момента , в който някой покаже читав ел мобил за 20-25 хил , и нещата ще си дойдат на мястото . Ама кога ще е това ,. едва ли ще е скоро
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    как да очакваме по-ниски цени на електрички , след като най продаваните започват от 50хил евро, къде да им е стимула на пройзводителите да печелят по-малко?
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще представят, но само когато имат достатъчно производство и батерии за тях. Докато могат да продават по-скъпи коли на по-голяма печалба, ще приоритизират тях.
  • #17
    До 14 ( преди 2 години )
    Нали скоро имаше новина, че Тесла ще представи платформа за два пъти по-евтин автомобил от Tesla модел 3. Тоест на 25000 евро и то със стандартните 35% брутна печалба. Тоест на себестойност ще е по-ниска дори от corolla, но ще печелят по повече от продадена на бройка и ако от Тесла модел У продават по 1,2 милиона, представи си по колко милиона броя на година ще продават от повече от два пъти по-евтиния модел.
  • #16
    До долния ( преди 2 години )
    Е нали точно затова казваме че това ще е прецедент в автомобилната история, където начало на продажбите застава модел на компания, която само от 10 години произвежда серийни автомобили и този най-продаван модел е на цена по-висока от повечето от моделите на Mercedes.
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Прочетох я и точно за това ви се чудя. Королата не може да се мери дори с Модел 3, а какво да говорим за Модел У?
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Поиграх си малко да конфигурирам Корола комби с оборудването, което идва стандартно с Модел 3 със задно - 42 410 евро. Теслата без каквито и да е държавни бонуси е 49 990. 18% разлика. А Королата е по-маломощна, има по-малко багажно отделение, въпреки че Теслата е седан (68 литра повече) и ДАЛЕЧ по-евтини материали в купето. Да не говорим за неща като софтуер, навигация, удобство, липса на обслужване. Тесла могат още утре да свалят цената до тази на Королата и пак ще са на по-голяма печалба.
  • #13
    До долния ( преди 2 години )
    Е как какво я намесваме. Ти въобще прочете ли статията? Точно скъпата Тесла модел У която струва около 60 хиляди долара ще детронира Toyota corolla от приза "най-много продажби за годината в световен мащаб". Акциите на Tesla паднаха, защото не можа да оправдае очакванията на акционерите да си върне стандартните 35% марж на печалбата, а е "само" 28%. Тоест само печалбата на Tesla model y е около 20 000 долара, колкото струва цялата Корола, а Toyota твърди че не се печели от електромобили.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Само че корола база и тесла база нямат нищо общо в оборудването. Дори най-скъпата корола вероятно не може да достигне теслата. Освен това, защо намесвате модел У? Королата може да се сравнява единствено с модел 3, който е още по-евтин.
fallback
Последни