fallback

Мъск: Работим върху кола, която ще е на половина по-евтина от Model 3

Новият електромобил ще надхвърли продажбите на всички модели на марката накуп

Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск обяви, че компанията му планира нов, по-малък модел, който ще се разположи под Model 3 и Model Y в гамата на марката. Говорейки за печалбите на компанията за третото тримесечие, милиардерът разкри и някои подробности за новия проект.

„Със сигурност този нов модел ще надхвърли продажбите наши превозни средства накуп“, коментира Мъск. Той допълни, че за целта инженерите на Tesla работят върху нова платформа, която ще е по-малка от тази на Model 3 и Model Y. И това ще позволи намаляването на разходите по производството  наполовина. 

Изявлението на Мъск обаче беше прието с известно недоверие, защото плановете на Tesla често се променят в последно време. Производството на камиона Semi стартира със закъснение, а появата на моделите Roadster и Cybertruck на няколко пъти беше отлагана.

Освен това, много експерти поставят под съмнение и цената на бъдещия най-достъпен модел на марката. При представянето на Model 3 беше обявено, че той ще струва 35 000 долара, но това се оказа невъзможно и сега цените на най-достъпната Tesla стартират от 46 990 долара. Пускането на нов електромобил, струващ малко над 23 000 долара, би било огромно постижение за марката, но не е ясно как ще се случи това, тъй като не се очаква батериите да поевтинеят чак толкова до края на десетилетието.

Отчита се обаче и друго – въпреки многото неизпълнени обещания от Tesla, компанията на Мъск и преди е шокирала света с надминаващ очакванията продукт. Затова и не се изключва възможността тя да го направи отново.

Снимка: Carscoops

fallback
  • #22
    До долния ( преди 2 години )
    Точно обратното е. Защо смяташ че повечето хора предпочитат да се возят на тясно? Автомобилите ще стават все по-големи и по-мощни, защото за ефективността на електрическите автомобили, теглото размера и дори мощността нямат чак такова значение и разликата в разхода на енергия се измерва в проценти, а не в пъти като при автомобилите с ДВГ. За доказателство, Тесла с два двигателя, тегло 2,5 тона и 700 коня измина 1078км с едно зареждане с 40 км в час. Дали подобен автомобил с ДВГ го може?
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Принципно това е бъдещето, а именно не голям автомобил, който и да не е много малък, който да става за града и извън него да бъде евтин, икономичен и ефективен. Това е златната среда и който успее да го направи и го наложи ще спечели много. Колкото до обещанията на Мъск ми се струва, че пак се изхвърля по отношение цената, че щяла да е на половина. Това нещо няма как да стане с днешните технологии за направа на батерии. Всъщност може, но пробега и той трябва да е наполовина иначе не става.
  • #20
    Алекс ( преди 2 години )
    Рено ЗОЕ= ЗирО Емишън. И процесът е около 180 км. Предимно в градски условия.
  • #19
    До долния ( преди 2 години )
    Илон не иска това не го познаваш аз го познавам Илон иска друго иска да генерира пари от продажби нс Тесли за да фи инвестира в космическата си компания и да бега на Марс
  • #18
    Въпросът е ( преди 2 години )
    Какво разбира Илон под Света ако разбира най големите автомобилни пазари и в частност Сащ и Китай може но другаде не виждам и сега Тесла да са масови.Особено след фиаското с Германският завод който е пред закривяне
  • #17
    До 14 ( преди 2 години )
    Целта на Илон Мъск не е да стане масова, а е по-скромна - да стане най-продаваният автомобил в света. Дали за тебе това ще е масово или не няма никакво значение, въпросът е да се продават милиони от този модел. А всъщност целта е да детронира друг модел на Тесла от титлата най-продаван автомобил в света - модел y, който струва 60 хиляди долара базова цена и ще се опита да детронира Toyota corolla, чиято базова цена започва от 20 000 долара. За тебе това масов автомобил ли е? 60 хиляди долара?
  • #16
    VAYK ( преди 2 години )
    Като се има предвид, че Илън основно се занимава да прави невъзможни неща, никога не трябва да се казва, че е невъзможно да пусне кола на половина на тесла 3. Тоест трябва да е малко по евтина от Зоито:))))
  • #15
    До 14 ( преди 2 години )
    Зависи какво разбираш под масова защото такива като теб дори да стане най-продавания модел в света пак ще кажат че не е масова
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Чак пък много.Едва ли.Тесла модел 3 с по гооям капацитет минава 500км с мъка тая колко ще изминава с по-малка батерия към 400км ок тоест гд колкото Зоуи в което пакнима смисъл щото ще е по голяма от Зоуи но пак остава скъпа за да стане масова
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами в такъв случай съм абсолютно прав. След като Зоуи може да мине 400 км с 50 киловат часа батерия, защо Тесла които правят много по аеродинамични и ефективни електромобили, да не могат да изминат същото разстояние със същата батерия?А тази батерия е значително по-малка от батерията на Тесла модел 3, която е 80 киловатчаса и следователно ще е и по-лека и по-евтина. Ако 80 киловатчаса батерия с днешните технологии струва 14 хиляди долара, дори днес 50 киловатчаса ще 10 000.
fallback
Последни