Усилията на Mercedes-Benz да електрифицира гамата си включва и всъдеходния флагман на марката G-Class. Автомобилният производител визуализира производствената версия преди повече от година с Concept EQG. Въпреки, че конкретни подробности за модела не бяха съобщени, представители на компанията започват постепенно да разкриват какво ще предложи серийния EQG.
В интервю за Motor Trend председателят на управителния съвет на Mercedes-Benz Group – Ола Калениус, който вече е имал възможността да кара един от прототипите на електрическия всъдеход, заяви, че машината ще има „феноменално представяне както на пътя, така и извън него“.
От Mercedes не е предоставят много информация за задвижването, но концепцията дебютира с четири електрически мотора, които ще се използват и на серийния модел. Те работят независимо един от друг и са свързани с двустепенна скоростна кутия. Производителят разкри, че SUV-моделът ще разполага със специално проектиран твърд заден мост и независимо предно окачване.
Известно е още, че EQG няма да използва новата платформа за електромобили на Mercedes-Benz, наречена EVA2. Вместо това, за всъдехода е направена специална архитектура, която ще бъде само за него. Като опция за модела ще се предлага и силициево-анодна батерия, която осигурява с 20-40% по-голяма плътност. Нейната разработка обаче все още не е приключила.