fallback

Какви ужасни проблеми може да причини един обикновен калобран

Ако колата ви не е с фабрични такива аксесоари, по-добре не монтирайте допълнителни

Калобранът е аксесоар, присъщ на по-старите коли, но от който една кола понякога има нужда. Предпазва от мръсотия, реактиви, корозия и ръжда. Въпреки това, не всеки такъв предпазител е еднакво полезен. Нещо повече: той може да създаде много проблеми, както на самата кола, така и на нейния собственик.

Днес пазарът на автоаксесоари е пълен с всякакви стоки. Калобраните също не са рядкост и ако сте решили да купите тази допълнителна защита от мръсотия, особено в по тежки условия на експлоатация на колата, е добре да знаете какви ужасни проблеми може да причини един обикновен калобран.

Факт е, че повечето съвременни коли нямат калобрани, така, че ако колата ви няма не се опитвайте да монтирате допълнителни. При тези, които са с фабрично монтирани калобрани, те често се развалят от дълго шофиране по дерета и бордюри или напълно се отделят от калника и отиват в кошчето за боклук. В този случай е добре да ги смените.

Ако все пак искате да монтирате калобрани на колата, на първо място, трябва да изберете такива, строго определени по размер за вашата кола. По-добре е да не вземате малки - праговете и калниците постоянно ще бъдат покрити със следи от пръски, което дразни спретнатия собственик. Освен това: долните елементи на каросерията ще усетят цялата болка от летящите камъни изпод колелата. А това, както може би се досещате, лесно ще се превърне в корозия.

Необичайните а-ла тунинг калобрани също няма да донесат нищо добро за колата, освен спорна външна красота. Водата рискува да попадне в скритите кухини на каросерията и дори в долната част на багажното отделение. И тук не са далеч проблемите с ел.системата на колата. Влагата може да повреди и звукоизолиращите материали.

и ако все пак искате да имате калобрани на колата си, то трябва да знаете, че те заслужават специално внимание . Да, да, за тези неща също трябва да се грижим. Всъщност под тях се натрупват мръсотия, прах, отломки, трева и дори пръст. Всичко това отново води до преждевременна корозия на калниците и праговете. Ето защо силно препоръчваме да сваляте калобраните поне веднъж годишно за цялостно почистване. 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    С Пълни глупости ни пълниш главите....
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    А кога ще спрат да хвърлят по първокласните пътища чакъл и пясък, вместо да ги обработват с препарати? Чакъла примесен с пясък по пътищата е равносилен на песъкоструй за колите ни! Отделно трафика изхвърля тая гадост в банкетите и пътя пак не е обработен.Да не говорим за сцепление...Варварщина спрямо всеки, който се грижи за колата си!
  • #3
    Задължителен калобра ( преди 2 години )
    Калобрана трябва да е задължителен за бусове, тирове и всичко, що е високо вдигнато, иначе щетите за находящите се зад такива превозни средтства автомобили, може да е плачевна...
  • #2
    Шофьор ( преди 2 години )
    Калобраните спомагат и за по-малко завихряне на водата зад автомобила по време на дъжд и спомагат за видимостта. За автомобилите тип комби те трябва да са задължителни /имат по-лоша аеродинамика/.
  • #1
    Калобран ( преди 2 години )
    Нали това им е целта, да задържат кал, камъни, мтъсотия. Всичко това без калобран отива по врати, прахове, брони.
fallback
Последни