fallback

Скърцащ долен ляв педал - какви са причините?

Как да отстраните неприятния звук при натискане на съединителя

При т.нар. нов внос на употребявани автомобили от Европа у нас се импортират всякакви коли, но най-масови продължават да са колите, оборудвани с ръчна скоростна кутия. Този вид трансмисии още дълго ще е популярен у нас, най-вече защото екземплярите с "ръчка" са по-евтини и обслужването на коли с такива скоростни кутии е по-достъпно. Но колите с механични скорости имат някои черти, които могат да ви изненадат. За една такава ви разказваме сега.

Както вече стана дума, масовият внос на употребявани коли от сравнително свежи VW-та, Skoda, Renault, Opel-и и т.н., внесени от Европа, са до в болшинството случаи с механични скоростни кутии и респективно с три педала. Европейците са изключително внимателни с парите, знаят как да ги броят и често предпочитат по-евтината ръчна скоростна кутия, но макар и надеждни този вид превозни средства имат един недостатък. Когато поостареят долният ляв педал започва да издава странни звуци.

С всяко натискане на педала на съединителя салона на колата се огласява от продължително скърцане, което се чува както при натискане, така и на връщане. Форумните специалисти могат сериозно да ви изплашат - пишат за неизправности на освобождаващия лагер, скрити и нелечими заболявания в трансмисията, необходимостта от разглобяване на скорости и какви ли не други ужасни неща. Но почти винаги проблемът е много по-близо до повърхността и решението му няма да отнеме нито много време, нито допълнителни средства.

Първото нещо, което трябва да направите, е да обърнете внимание на лоста на педала. Освен това дори не е необходимо да ходите в магазин за авточасти, стига да имате WD-40, което ще решава 80% от проблемите с автомобила.

Така че, след като премахнем корите в долната част на арматурното табло (ако има нужда) и пръскате смазка на свръзката. Същата процедура правите и в моторния отсек, където продължава системата. За комплексното изпълнение на задачата ще ви е необходим помощник - той трябва да натиска педала на съединителя, така че смазочната течност да влезе по-дълбоко и да смаже всички повърхности.

Колкото и да е странно, но само след 15 мин. "физическо възпитание", тоест натискане и отпускане на педала на съединителя, работата почти със сигурност ще е свършена. Скърцането спира, а педалът става много по-мек. Ако имате този проблем, пробвайте да го решите сами.

fallback
  • #7
    Кър кър ( преди 2 години )
    Само да давя,гумени работи,съсъ. Силиконова грес
  • #6
    Моя милост ( преди 2 години )
    Скърцащ " Долен Ляв *** " това някакво обръщение към някого ли е ? Не знам къде в автомобила има "Горен ляв" *** и за какво служи. Моля компетентния журналист да обясни на малко грамотните.
  • #5
    Анонимен ( преди 2 години )
    Едно време имаше автобилни списания и статии от които можеше да научиш нещо полезно.сега абсолютна плява и безмислена информация.дори авторите не знаят за какво пишат.едвали и гайчен ключ са хващали някога
  • #4
    Геновски ( преди 2 години )
    Все по-тъпо става!
  • #3
    Аз ( преди 2 години )
    Механична скоростна кутия? Автоматите да не са химически???
  • #2
    Fred Aster ( преди 2 години )
    По стара за сайта традиция, съдържанието на статията е с качество, което напълно отговаря на заглавието й...
  • #1
    Ken ( преди 2 години )
    WD-40 не е смазочна течност. Той само разтваря ръжда и отмива мръсотията. Не се препоръчва за смазване. WD = Water Displacement - отблъсква водата, но не за дълго време.
fallback
Последни